Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 29., szombat

Kentucky csirke-combok..

útra készülődve.. 3 éhes kamasszal.. az élet nem mindig tűnik egyszerűnek.. biztos, ami ziher.. készül pár falat fogukra való... "túlélőkészlet" :))) 

ja... mert unom már utazás közben a szendvicset.. bár abból sem lesz hiány... de arról majd később :)) azon merengek.. mostanában belefogtam ( teljesen tudat alatt , hogy "körbeeszem a földet.." ).....


Tegnap este bepácoltam a csirkecombokat ( félbevágva felsőre és dobverőre) ...Só,színes bors frissen őrölve.., és egy kevés chili-paprika törve..... ebben vékony "takaróban" dideregtek egész éjjel a hűtőben...

 kukorica pehely.. öreg nevén KORN FLAKES.... nem mondom, hogy egészséges... és csak az 5. boltban kaptam.. persze nem szaladtam a hiper-szuper-megába.. gondoltam megoldom ezt gyalog ... na mind 1.. lényeg.. hogy a pelyheket lehet darálni, aprítóban őrölni.. de ha kéznél van egy zacsi, meg egy jó masszív sodrófa.. két mozdulatra megvan.. és nem kell semmit mosogatni... lényeg tessen rusztikusra törni... morzsásra és rusztikusra...
 panírozáshoz készülve... hogy miért kell a csirkéhez nekem most 4! tojás.. mert tizen voltak a csirkecombok.. így elvágva.. pedig 20-an várnak hogy vastagabb ruhát kapjanak... bár ezen mindig csodálkozom, ha mi hidegből megyünk a melegbe vetkőzünk.. lehet hogy mégis buta állat a csirke, hogy pont fordítva csinálja?
 a pácolt combok, lábak, másznak a lisztbe... ha már rizsporos parókát nem kapnak.. péklegénynek még elmehetnek...
 a tojásokba került só, és 4 tojáshoz 1,5 dl olaj.. felferve.. mert sütőbe mennek, ekkora tömegben.. a csuda fogja olajszaggal megtömni a lakást..
 végül belemásztak ujjongva a pehelybe.. érte őket nagy-nagy csalódás.. hiszen ezek a pelyhek, nem pihe-puhák, mint a tollpárna.... nem kell nagyon nyomkodni, tunkolni.. csak rázogasd a tálat.. bőven elég fog ráragadni...
 hopp a tepsibe.. bőrös felével lefelé.. ha te leszeded a bőrét.. akkor azzal a felével felfelé, ahol kevesebb hús takarja a combot.. ( belső combnak mondanák a tudományosok..)
 sokasodnak...a sülésre készülve.." igyekezz már!!" - kiabál az első.. az utolsóknak.. :) - "mi már vagy 10 perce várunk!"
 a nyeleseket.. dobverőket, csak szimplán morzsázom, fő a változatosság címszóval.. és azok a rácsra mennek... és nem a tepsibe.. de könnyebben is sülnek..
 a felső combok, mivel nem voltak kicsit.. 30 perc múlva hanyatt dobatódtak... és még 25 percet kaptak a sütőben.. ( rettentően soknak hangzik, hogy egy óráig sütöttem.....DE! számold ki... ekkora combok legalább 3 turnusban sülnek olajban...ha abban való sütési időket összeadod, talán ha 5 perccel hosszabb idő jön ki... és még sincs se olajszag, se fröcsögés..) .. az átsülést mutatva.. tessék egye
t szétvágni próbáltam, de szétesett magától, ahogy megbontottam.. omlik mint a vaj, és tökéletesen a csont mellett is át van sülve... ha netán a módszert illetően hitetlenkedtél volna... nincs rajta sem olajos fröcskölés, sem olaj aláöntve... 180 fokon sültek (szigorúan légkeverés nélkül).. csak annyi olajat kaptak, amennyi a tojásos mártogatáskor rájuk ragadt..

 egyelőre egy tálban hűlnek, mert útravalónak vannak szánva...nekem tetszenek amikor ennyien vannak, bár köztudott rólam, hogy iszonyodom a tömegtől, de egy kis sokadalmat szívesen elviselek... 
szépen rásült a kentucky bunda....
 na mit gondolsz.. harapnál belőle ? :))) 
egy kis sajtkrémes házi kenyérrel turbózott kóstoló...




"ipari mennyiséghez"
pác: só, színes bors, chili-őrlemény

10 db csirkecomb
3/4 csomag korn flakes (ez 10 db felső combhoz volt elég)
4 tojás
1,5 dl olaj
kb 1 bögre zsemlemorzsa a nyeles husikhoz
kb. 1 bögre liszt az első forgatáshoz

köret ízlés szerint...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése