Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 12., szerda

Csirke, rizses takaróban ...

Folytatódik a gázmizéria.... és még mindig sütőben készülnek az ételek, a mikrót ha lehet kerülöm.. tudom, sokan főznek benne, bár a mikrohullámú sütő nosztalgiája lejárt.. egy időben, amikor a konyhákba tömegesen bekerültek, komoly szakácskönyvipar alakult hozzá... de akkor is szkeptikus voltam.. és javarészt csak melegítésre használtam.. és most is... különösen nem kedvenc eszközöm...de megjegyzem nem haszontalan... :)

egyszerűre vágytam, ami mellett nem kell ott állni.... :) de könnyű is legyen... meg zöldséges, meg rizses, meg ilyesmi..... :) át ez kerekedett belőle :) fantázia végtelen, hogy ki milyen zöldséget tesz bele.. lehet benne lecsó, vagy cukkini, vagy zöldbab... lehet piros vagy ilyen "fakó"....és utólag bánom, hogy a sárgarépát kihagytam... meg egy kis borsót... na majd legközelebb :):)

kis hozzávalós csendéletek...

 3 szelet bacon a lepedő.. és szépen ráfektettem a besózott, fűszerezett csirkéket.. és jó sok frissen őrölt borssal ..
 1 bögre rizst összekevertem 1 doboz kukoricával és gombával...és sok sok petrezselyemmel, egy kevés rozmaringgal és egy kevés kakukkfűvel. és házi vegetával...
 az egészet ráhalmoztam a csirkére és a rizses bögrével mérve 1,5 bögre vizet adtam hozzá....
befedtem a tetejével, és a kenyeremmel előmelegített sütőbe toltam.. (mint a régi kemencébe hússütés után... nehogy már hagyjam feleslegesen a jó meleget... ment be egy kevés káposzta  vagy sólet fazékban, s még egy adag pogácsa..) a kenyér 200 fokon sült.. de amikor a csirkét beraktam visszavettem 150 fokra... 30 perc alatt felforrt.. utána a sütőt elzártam, de a tálam lefedve bent maradt még 30 percre az így kikapcsolt sütőbe ....
 kész lett... gurulnak a rizsszemek :)
 kitálalva :) Isten tartsa meg jó szokásunkat.. kívánok jó étvágyakat :)

ez legalább 3 személyes adag, hiszen másnap délre még maradt egy nagy kamasznyi adag:

2 egész csirkecomb kettéválasztva és még 2 szárnya , 3 szelet bacon, 1 bögre rizs, 1 doboz kukorica, 1 üvegecske szeletelt gomba, só, bors, petrezselyem,rozmaring, kakukkfű, ételízesítő (saját)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése