Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 17., hétfő

ha elfogy a kifli... jöhet a zsemle...

a helyzet hogy megint gépben dagasztottam, ami komoly hasznára vált a tésztának... így már látom, az összes korábbi lapulási és egyéb macerám a dagasztás "elnagyolásából" fakadt...amikor én már azt hiszem hogy jó a tészta, az nem biztos hogy úgy van... a gép sokkal szorgalmasabb, mint én... vagy szusszal (vagy idővel) jobban bírja... és tegyük hozzá... én aki zsemlét vagy 15 éve sütök... nem fogom kézzel dagasztani többet.... ( akkor sem ha ez megvetendő.. mert azt tartják, a tészta lelkét a dagasztással tesszük a tésztába, de egyáltalán nem érzem, hogy ez a zsemle lelketlen volna... )






a klasszikus zsemlereceptemet használtam, amit vagy 15 év óta, igaz a gépben most előbb a folyadékot adtam.. a végén ment a liszt... és 8-as programon másfél óra kelesztés, dagasztás :)
50 dkg BL 55 liszt
2,5 dkg élesztő

1 kanálka cukor
2 dkg langyos vagy olvasztott vaj
1- 1.5 mk só (egyéni szájíz)
3 dl langyos víz

(lehet fűszerezni sült hagymával, száritott paradicsommal, zöldfűszerrel, maggal...) ez az alapzsemle..., igaz kiflinek is nagyon jó, bár arra van ezer receptem :)

egy korábbi zsemle készítést részletesen a Facebookon is megtalálod: Gyomros Kata-zsemle


engem nem zavar ha nem teljesen egyformák :)
de a "hátsó sor olyan, mint régen a moziban:))) "összecuppolós" :)) .. lehet hogy ők más filmet néztek? :DDD
 most úgy gömbölyödtek, ahogy én szeretem :)
 ikrek.. szétválasztás során :)) vagy csak vége a filmnek?

az biztos, hogy ez az adag sem fog sokáig tartani :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése