Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 21., péntek

Der Cziganne Oldalas :))

Gondoltam, megérdemlünk a tortázás után egy kicsit ünnepibb vacsorát :)) de azért igyekeztem light-osra csinálni....:) ..ööööööö... erre vonatkozó kísérletem, nem biztos hogy tökéletesen sikeredett, de egy biztos.. hogy finom :))
ma fel lettek csülökileg izgatva az ízlelőbimbóim.... kiszaladtam a piacra a kedvenc hentesemhez... vettem pár szép dolgot... de arról egy külön mesét engedélyezek magamnak.... lényeg hogy oldalasra vágytam, fokhagymásan.. akkor meg miért ne keverjem kicsit a dolgokat... ha lehet fokhagymás szelet a cigánypecsenye.. akkor miért ne lehetne az, az oldalas is :)))

Az oldalasok besózva szépen a mázas tepsimbe hasaltak, és tűrték, hogy füstölt szalonnak koszorúkat fektessek rájuk... cseppet sem temetve az általa nyújtott élvezeteket.... inkább koronázom :)) egy kis szaftos libazsír, és több gerezd fokhagyma szeletelve körítette a fekvést... :) és fólia takaró alatt, szépen ment 150 fokon párolódásba... 1,5 órára... és addig feledésbe..

csodás kelbimbó jutott ma a kosaramba... amikor megláttam, már tudtam... vajba és olivában párolva-sütve.. sóval borssal ízesítve... a húsnak még volt fél óra a 150 fokon, amikor becsusszant alája, amolyan második tepsiként ,... amikor a húsról a fóliát levettem, akkor fordítottam egyet rajtuk, nem csak a popsit kell napoztatni, a hasat is fel kell emelni... persze itt más a hőfok is magasabb.. hisz pirulásnak indultunk.... légkeverés, 180 fok.... az ízes szaft az egyik felet már puhára tette, most az került felülre.. úgyhogy minden rendben lesz a következő 15 perc alatt..
 amikor a húst kivettem... a fokhagyma szeleteket összeszedtem, s lám még mindig serceg a hús a tepsiben.. jó dolog a kerámia... ( persze a bőrömön tapasztaltam... ami ugye óhatatlan ha két-három szinten süt az ember)
 a kész bimbai a kelnek.... szépen megropogósodtak a felső levelek, de a belseje omlós puha, mint a vaj...
 a krumpli szintén egy kerámia tálban, de fóliában kapott helyet, legalul a sütőben.. vaj, bors és sót kapott.. nem sütni, csak párolni akarom.. de tudom, hogy így is elkészül, nagyjából a kelbimbóval egy időben került a sütőbe :)
  a tálalás pillanata... bimbókoszorúra kerültek az oldalas szeletek.....
 egy kevés fokhagyma még, és illatos szaft.. míg a krumpli megkapta a paprikás szalonna koszorút :))
szalonna korona.... 
 csak a szépsége miatt.....

 azt hiszem gusztusos.... :)


4 személyre: 


kb. 1 kg oldalas
4-5 gerezd fokhagyma , só, 4 db 1 cm vastag kenyérszalonna szelet (20 dkg)
4-5 ek. libazsír


0,5 kg kelbimbó 
5 dkg vaj
3 ek oliva olaj
só, bors

4 nagyobb szem krumpli
5 dkg vaj
só, bors




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése