Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 21., péntek

Rum-zselés csokitorta Máté napra

Mert .... ma van a névnapja nagyra nőtt kamaszomnak :)) edzés miatt alkohol nem dukál... hát belecsempésztem egy kicsit a tortába :)) hiszen már majdnem nagykorú.. bár ahogy elnézem felnőni??? sosem fog :)) Tiszta anyja.. azt hiszem :))))))
ha jól emlékszem én sosem sütöttem a fiamnak tortát.... ezt a cukrászokra bíztam, meg sütöttek a nagyszülők... legutóbb két láda eperrel váltottam meg az édes élvezetet... :) 
Ma viszont megszállt valami.. egyszer én is meglephetem... 
Most már elég nagy, hogy egy kis alkohol is kerüljön bele a light fajtából.... így lett a rumzselés ötlet... :)

a torta 8 tojásból, kakaós verzióban kerekre süttetett ( majd külön is felteszem) , de szögletesre vágtam :)) Anyuséknak csinálok a levágott részekből somlóit :)), no meg van ebben egy kis "csalás" a kétszer ekkora is felfalódna :))
 szívből szeretettel :)) ♥
 kicsit "csajos" a díszítés.. de talán a jelkép eléggé jelképes:))

a krém...hm egyszerű:

1 dl sütirumot megmelegitettem, express tortazselével kevertem, és amikor kötésnek indult belekevertem a csokis krémbe: 10 dkg vaj 10 dkg porcukorral habosra keverve, benne 2 ek holland kakaóval. kicsit "szemcsés lett tőle, de sebaj... :) a kihűlt 8 tojásos kakaós piskótába töltöttem, és kívül is bekentem :)
most a hűtőben pihen.. kamaszomra várva :)









Csokis piskóta készítése:

8 szép tojás kettéválasztása... a 8 fehérje
 és a 8 sárgája.. a sárgába 8 kanál cukor...fehéredésig habosra keverve....
 szép habos lett...
 langyos víz, és a sütőporral elkevert 8 kanál liszt.... egy víz, 1 liszt apránként adagolva.....
 és a végén ment bele két kanál holland minőségi kakaó.... 
 
 eljött a fehérje habbá verése egy csepp sóval....

aztán a kakaós masszába lazán beleforgatva a fehérje...
 vajazott, kekszmorzsázott forma előkészítve várja a habbal elegyített masszát...
 egyenletesen beleöntve....
 sütés közben... 170 fokon....
 kisülve.. a formában hagytam kihűlni.. és utána dolgoztam vele tovább.... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése