Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 24., hétfő

Gruppen-Csiga... avagy, mindent bele...

amikor az ember feltesz egy kérdést.. milyen csigát süssek: kakaóst, fahéjast,. vagy lekváros dióst, és arra az a válasz, hogy mindegyiket.. akkor egy anya gondol egyet, és bátran mondhatja.. oké, na, ezt kapd be ....és még csak nem is káromkodott :)))) :))))




Úgy kikelt a dagasztógépből, hogy felnyomta a tetejét... :) Pedig most is ugyanúgy csináltam, mint máskor :) a receptet belinkelem a végén :))) 
 amekkorára lehetett úgy nyújtottam, hogy fél cm vastag legyen a tészta.. ( megjegyzem dolgozik közben is... szóval.. akár rétest is nyújthattam volna belőle... :)))
a töltelékek hada:
vegyes házi lekvár- durvára darált dió, fahéjas cukor, és jó holland kakós cukor, a saját aszalt meggyem, és mazsolám... 
Tudom halványan látszik, de előcsíkoztam tompa késsel a sávokat a tésztára, átlósan... miheztartás végett.. meg tán azért hogy mutassam, tudok húzni késsel egyenes, párhuzamos vonalat :)))) 
 jött a kenés és szórás... egy csik ilyen, egy csik, olyan szépen folyamatosan.. a fahéj kapta a mazsolát.. a kakaó a meggyet, mert az jó páros, a lekvár meg a diót, mert az a hagyományos.... mert mindent bele, az nem jelenti nálam, hogy mindent összekatyvasztunk :) adjuk meg a módját minden falatnak.. igy falatról falatra érnek az új ízek :)
 a kakaó és a fahéj kapott vajdarabkákat- hogy amikor majd a cukor és a vaj összeolvad, az ízek is felszabaduljanak..... (3 dkg vajat daraboltam így el.... az olvasztott vajas kenés akkor jó, ha egyfélét csinálsz, de így nem akartam, hogy a lekvár alá is vaj jusson..
 semmivel nem nehezebb összetekerni.. leszámítva, hogy itt már majd centi vastagra kelt meg közben a tésztám... :D a tészta szélét alulra hagyd, és nem hullik szét a tölteléked a szeletelés alatt sem :)
 egy szolid szeletke :)) 20 db lett pontosan belőle, pedig nem használtam sem centit, sem colstokot, mégis egyforma lett az összes:)
 betettem őket szépen a tepsibe.. itt már voltak kételyeim... hogy fognak később elférni... :) de gondoltam, csak megoldják valahogy, hiszen elég nagyok a problémamegoldáshoz :)
 félidőben örömmel láttam, hogy a csigáim teljesen összeölelkeztek, és a vajdarabkák is teszik a dolgukat... rotyognak a fortyogó szirupok a tésztalemezek között.... Judittal ketten szimatoltuk , és vártuk.. na gyertek már aki a sütőből egy falatra :)))
 készen vannak., tejjel megkenve locsolva... :) fényesek, mint annak a bizonyos Salamonnak a nemesebbik (?) része:)))
 no kérem.. tetszik-e?.... :D mondd szépen.. melyiket kéred? 
 Na ennyit a Gruppen-csigákról :)))
 és így tálalva a kóstoló :)))

Mivel ez a klasszikus kalács receptem... ebből készül sok minden.. de mégis egy csigánál adom.. ITT MEGTALÁLOD: Kakaós csiga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése