Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 7., péntek

Aszalás újból..... 2."fejezet"

na akkor teljes joggal, és erőbedobással csinálhatom :))) immár a sajátomban :)) YEAAAAAAAAAAh :))


.. azt hiszem tegnap már említettem... hogy a buszmegállóban randevúztam az aszalómmal.. egy kedves ismerősömnek kettő lett belőle, miután sajnos megörökölte az édesanyjáét is.... így megalkudtunk... és lett nekem is saját aszalóm... ettől persze nem történnek nagy csodák, de valahogy mégis jobban visz előre a lelkesedés.. talán bátrabban nyúlok dolgokhoz...

tudom jól, hogy ajándékba fogok sok saját apróságot adni, mint eddig... remélem örömet okozok majd velük...nem tudom, csak remélem...... de ezek az ajándékozási időszakok még csak később következnek be... most még a szorgalmas gyűjtögetés időszakát éljük...



a vaku "kilőtte" a fahéjat a cukorból, nem látszik.. pedig ott van... szóval a szilvákat csak igy a hasított felükkel belemártjuk.. csak egy pillanatra.. nem kell várni vele.. mert különben a cukor kirántja a vizet a szilvából, amint az a következő képen látszik is...
 nem történt semmi, kaptam egy telefont.. és mivel a szilvamártogatási művelet, ha tetszik, ha nem ragacsos feladat, nem gondoltam a telefonomat is cukorkéregbe vonni.. és lám két perc elég volt ahhoz, hogy az ízes cukrom szilvalevet kapjon.. nem lesz ebből malőr...csak mondom....és akkor legyen itt egy tipp, ha sokallanád a hosszú ideig tartó aszalást.. teríts egy tepsibe fahéjas, vagy vaniliás cukrot, vagy csak simán, ha inkább úgy kedveled.. pakold meg hasított szilvával, és hagyd úgy minimum egy éjszakára... a szilva kiengedi a levét a cukorba.. lehet hogy reggel már tocsog majd a szirupban... és a szilvákat így csepegtetve, héjukkal lefelé tedd az aszalóba.. kb. 4-6 órára csökken az aszalási idő, viszont a szilva is sokkal édesebb lesz, aki úgy kedveli hát rajta... egész szilvákkal is dolgozhatsz- magozva persze.. de a dolgod sokkal nehezebb lesz..beléjük kell juttatni a cukrot és mint nyitott kagylókat felsorakoztatni a cukor ágyon... talán megcsinálom... elmélkedem.. én nem tartom szükségesnek a gyümölcsben lévő cukornál többet beleaszalni... ezt is csak a fahéj kedvéért, mert szórni is lehet, de nem egyenletes, és félő hogy túl tömény lenne.. szóval képes a fahéjból is megártani a sok, hiszen igen intenzív fűszerről beszélünk...



akkor lássuk, mit is csináltam..



épp csak bemártva :))) persze majd elolvad:)) beleivódik az aszalás közben :)
 fahéjas cukorba mártott szilvák szépen sorban
 megnézzük a paprikát hogy bírja... beletenném a házi-vegetámba :))aszalóban szárítva-darálva :) :)

és közben eltelt 6 óra.... még csak most indultunk neki az éjszakának....csak megkukucskáljuk, hogyan is állunk...

a szilvák is alakulnak.. illatosak :))
egyik másik engedett levet...amely eleve puhább volt... de nem folytak, kárt téve az aszalóban, csak cseppentek egyet-egyet
 paradicsomok... reggelre majdnem jók is lesznek :) (így utólag elmondhatom, nem tévedtem..)
 a paprika-pálcikák már így néznek ki.. jó lesz ez :DDDD


én éjszaka aludni próbáltam, több kevesebb sikerrel.. no persze nem az aszaló miatt aggódtam.. hiszen már a kipróbálás során túlestem, hogy éjszaka is működni hagytam az aszalót... és míg ő dolgozott, addig én a párnáim között , de a paplanom fölött heverésztem...a hőséges nyári éjszakákon...

majd ma reggel a helyzet így festett


és a java.. elkészültek a szilvák... kopogósra aszaltam, HA, "friss" fogyasztásra szánnám, csak megspriccelném egy kis vízzel.. minden másban működik egy kis rumba áztatva... de nem kockáztatom, hogy penészes legyen.... én azonban így is szívesen rágcsálom :)
 ez egy fél paprika...a kicsit szélesebb daraboknak kell még egy kevés idő....és ha kész a másik fele, és mehet a darálóba hogy gazdagítsa a házi fűszerem :)
 a paradicsom egy marékban bőven elfér a "2 kg" paradicsom :DD
mehet a zip-záras műanyag tasakokba...

most az aszalóban van egy kevés lila hagyma- csak kipróbálni... meg a 3. adag mazsola.. úgy vélem ők is óriásbébik lesznek, de megpróbálom kihasználni, hogy olcsó még a szőlő... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése