Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 9., vasárnap

Réteselő

Gelsi Feri és Marikája mákos és túrós réteseket alkottak.. közben nekem szegezte a kérdést a kamaszom, sütsz-e valamit nekünk a kenutúrára..... néztem a receptet, néztem a fiamat.... hát ez lett a végzet... azt tudtam, hogy muffin lesz a túrán, tehát az kilőve.... a lapátoláshoz meg nem árt meg ha egyszerre "lépnek" :))))



Rétest valahogy nekem nem sikerült megtanulni, azt az igazi nyújtom húzom lelóg az asztalról a hártyavékony tészta... viszont megtanultam a "kőttrétest" , amit viszont előszeretettel csinálok.... nos ez valahol a kettő között van... egyszerű



Gelsi Feri és Marika receptje szó szerint idézve ahogyan kaptuk :)))
" 35 dkg liszt1 tojás1 kis pohár tejfölsó ,1 vaj ' 25 dkg lisztet 1 tojással, kis tejföllel "1/75dl" sóval összegyúrjuk, és fél órára hűtőbe tesszük.A vajat a maradék 10 dkg liszttel összkeverjük.A hűtőből kivett tésztát vékoynra kinyújtjuk, rákenjük a vajas lisztet.Szorosan feltekerjük, és 4-6 darabra vágjuk, ahány rúd rétest akarunk.A darabokat szögletesre kinyújtjuk, megtöltjük, feltekerjük. Felvert tojással megkenjük, és forró sütőben sütjük"
a lágy margarin vár a liszttel való elgyúrásra :)

na itt volt egy kevés problémám... lényeg, hogy ott annyi csacska kérdés után a kérdésemre, miszerint az 1 vaj az mekkora, már csak a hozzávalókra vonatkozó képtörléssel szembesültem... maradtam a régi bevált elméletnél 1 vaj= 1 kocka ráma... itt nem látszik, de ott a beszélgetésben a margarin szó a későbbiekben többször fordult elő, mint a vaj... de megjegyzem ez irdatlan soknak bizonyult... és a tekerés után csak folyamatos lisztezéssel értem el, hogy ne legyen minden vajas.. szóval tuti, hogy legközelebb a 10 dkg-s vajat próbálom ki....  az ÍZE hibátlan volt.. nem volt túl vajas.. ( na jó persze a bármilyen margarinban hagyjuk, hogy mennyi ami lényeg.. mennyi a víz.. meg a többi...).... 

a tészta remekül összeállt,készen kigyúrva, megy a hűtőbe hűlni... minden tölteléket, amit szeretnél, közben elkészíthetsz :)
a tésztát megkentem a lisztes vajjal... nos a receptből nem derült ki, hogy az 1 vaj az 1 kockaráma, vagy 1 db 10 dkg-s vaj.. lehet hogy elég lett volna a 10 dkg :))) vagy dupla adag a tésztából.. viszont FINOM LETT!!! akár kevés-akár sok :DD
4 darabra vágtam.. párnácskákat szerettem volna, és hogy jobban dolgozzak...kisebb tésztákkal könnyebb bánni alapon...
az első negyed tészta kinyújtva.. kezdem kiszabni a párnácskákat :) bár ennek nem tisztán a rétestészta a jó, de gondoltam, miért ne legyen pille-párna :))
Jó kis házi szilva lekvárral töltve..mentek a sütőlapra:) nem látszik.. de elég nehéz volt felszedni őket.. ezért is lettek amorfok... és le is tettem a további párnázásról.... 
aztán besokalltam... a párnázással.. ha már rétes a tészta.. de nem vacakoltam sokat .. a gyümölcsöset én nagyon szeretem.. erre mondják, hogy akkor szeresse más is :)fahéjas cukorral meghintettem a tésztát, és a szedreket katonás sorban felsorakoztattam..
tekertem egyet.. és jött még egy sor:) később jöttem rá.. csinálhattam volna egy harmadikat is.. belefért volna, és akkor tisztán szedres és szilvás lett volna... ha az a volna ott nem lett volna.. de így esett.. így fog elfogyni ;-)
a barackosnál már a cérnám is elment... félig csukódó szemekkel.... csak felkockáztam, rászórtam, tekertem, a barackos tekercset bevágtam a másik kettő mellé... és belehajítottam a forró sütőbe.. most 200 fokra volt állítva...
itt sütkéreznek a forró sütőben, de hozzáteszem, én sem fázom....
kivettem még forró.. de reggelig kihűl.. rá sem akarok már nézni............ szép álmokat rétesek :)) szétesek...
a csókos szilvás párnák.... :)

a másnap egy MÁS nap

Ma reggel felszeletelve... a kiszivárgó gyümölcs lé zselésre kötött.... a sütőpapíron.. tetszett... mert így a rétesben is megkötött, nem csurog és nem csöpög :) amit megtett volna forrón...
csupaszedres rétes...
szilvás-szedres rétes
barackos rétes :)
gyümölcsös rétesek :) így utólag tehettem volna bele még diót, mazsolát, darált kekszet, stb..... de este későn már eszembe sem jutott....


egy picike darabot leloptam, megkóstoltam.. jóóóóóóóó!!!!! :))
olyan mint E.T :)))
íme a teljes ellátmány....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése