Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 6., csütörtök

madzagos kenyér.......... gúzsba kötve..

jól van tudom!!! megint megőrültem... :) mért nem jó nekem valami, ami megszokott :) Szóval a focaccia már a múlté.. megint kell egy kenyér.... de nem raktam össze se gyors, se lassú kovászt.. élesztőshöz nem volt kedvem.... fogtam a kész kenyérlisztem és bedagasztottam.. most kézzel... :) ez azért tutti dolog, mert csak a vizet kell hozzáadnom meghatározott mennyiségben, és pont... biztos a siker... na de most nem gépezek... mert az nem tud madzagos kenyeret.. ha kíváncsi vagy a madzag titkára, bújj bele a képek közé az albumba.. ott elárulom :)

na ez az a kenyér, aminek 6 serclije van :) :)
 a tésztagombóc.. fél kiló zsákos kenyér, és 3 dl víz, 2 ek olaj. Tökéletes, jól kigyúrtam.
 jön a madzag.. és minden madzaghoz jár egy olló.. hogy a tésztához járna -e azt nem tudom, de most kénytelenek lesznek elviselni egymás szorító társaságát....
 fogtam a gombócom és gúzsba kötöttem.... mert tudod féltem, hogy elszalad valahova... 
 Áttekertem csillag alakban :) biztos, ami ziher... masnit is kötöttem rá.. ha netán gyalogolni indul, ne legyen slampos....
  kell neki a hely, így fazék helyett a kapcsos tortaformám választottam.. arra ugyanis van fedőm... na nem gyárilag, csak akad..... itt már jó fél óra kelés után vagyunk...

  egy órányi kelés.... a sütőt 180 fokra hergelem... és beteszem a kenyerem...
 így ni... :) most szépen becsukom.. tudod Láng Vince.. meg az egy óra múlva itt vagyok... :)... igen ám.. de 45 perc múlva, már a szobámban éreztem a friss kenyér illatát..... ideje valami kukucskálást végezni....
 Na szépen vagyunk.. le a cipővel!! azaz a fedővel... :) 15 perc még kalap nélkül, de szó se róla megadva a tisztességet....
 kisültem..!! - mondta.. és én kopogtattam.. alulról hármat.. kongott, azt mondta : bújj be... :) Megígérte, hogy most már biztosan nem szökik sehova.. nem is fut tovább. oldozzam már ki a gúzsból... :)
 mivel szépen kért, hát kioldoztam.. előbb a masnit, aztán visszafejtettem, ahogy rátekertem :)
 Nekem tetszik.. milyen szép lesz ez majd kovászos kenyérből :) :) a kovászt bekevertem.. 3 nap múlva majd azt a kenyeret is gúzsba kötjük :) :)

szóval ő a kenyérke , akinek 6 serclije van.. most már biztos nem lesz vita, melyik kié :)

Hozzávalók:
1/2 kg kész kenyérpor
(bármilyen.. ez német, "kornkraft")
előírt mennyiségű víz (ehhez 300 ml)
2 ek olaj

kb 80 cm madzag :)

Jó gúzsba kötős sütést! :)



2 megjegyzés:

  1. Gúzsba kötöttél ezzel a recepttel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) így voltam vele én is... :) de csak masszívabb kenyértésztával működik... a többi elmászik belőle :)

      Törlés