Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 1., szombat

A négy lekvár napja....

tudom néha nem normális, hogy egyszerre 4 dolgot dobjon fel az ember lánya a tűzhelyre.. de ezek kis szériásak, ahogy én nevezem őket...pár üveg itthon fogy el, néhány ajándék lesz.. aztán kifújt.. találkozás legközelebb lesz.. jövőre.. kísérletezek ízekkel, aromákkal.. ami beválik, majd csak az marad.... de most lehetőségem van erre a "játékra" senki nem szól rám.. "fúj, milyen lehet az... "...
szóval...

készül
  • őszibarack- paradicsom lekvár
  • almás-mazsolás őrület
  • paradicsomlekvár, Muskátli Büfé módon itt is olvashatod
  • őszibarack jam..csak úgy simán :)
Őszibarack- paradicsom lekvár 

Furcsa páros.. de különleges, és finom.... Őszibarack íze van, és piros... :) Na jó, egy nem magyar nyelvű könyvben olvastam, lefordítottam, és kipróbáltam... :D ha nekem kéne megenni az összeset sem fogom bánni ;-)) nem rémesen édes, de mégis selymesen ízletes... tejberizsek, sütik, tekercsek kiváló ízesítője lesz.. már látom :))



alul a paradicsom, felül a barack, másfél deci vizet kapott, hogy a fővés meginduljon, de ne legyen leégés... :) 1,5-1,5 kg paradicsom, és őszibarack - jó puhára főzve.. átpasszírozva... utána kapta a vaniliát- amit a végén kidobtam, 1 kk citromsavat, 1 citrom reszelt héját, és fél kiló cukrot...olyan sűrűre főzöd, amilyenre tetszik, vagy adhatsz hozzá 2:1-ben zselésítőt :)
 a passzirozás után...
 ahogy érte a cukor.. eldurrant a színe.. az illata meg fenomenális....
 már üvegekben.. sok nincs belőle... :)) de 1-1 ajándéknak is jut majd:DDD

a második
az almás- mazsolás konfitüre.... mandulával

az almahéjban levő pektint kár eldobni.. de meg is hámozhatod...okos kis találmány.. piszkosul megkönnyítette a dolgom :))
 savanykás, aromás, lédús igazi almák...
 saját gyártású mazsolám :))) muszáj volt kipróbálni...!!! persze lett volna bolti is.. de így jobban esik, még a kóstoló is...

 a 2 kiló alma szorgalmasan rotyogott a citromsavval, 10 dkg mazsolával, 2,5 dl nádsziruppal, és megkapta a az 5 dkg mandulaforgácsot... rotyog, rotyog, míg az almák teljesen szétesnek....a végén kapott 1 dl rumot, és két tasak vaníliás cukrot.. hogy el ne illanjanak fővés közben az aromák...... és mentek az üvegekbe :)))

  Almás mazsolás-mandulás költemény...üvegekbe zárva :)




Paradicsomlekvár

Kedvet kaptam, kipróbáltam :)) 

 2 kg paradicsom-püré , ahhoz adtam lévő másfél rúd vaniliát, és egy nagy halom apróra vágott bazsalikomot., amikor már jó krémesen sűrű lett, kapott 0,5 kilós csomagban lévő Dr.O zselésítő cukrot.
a kicsinél többet adtam neki.. mert ez a teraszon termett, meg érezni akartam a csípőset :))

 forr, bugyog...




 Tényleg nyami.....

a kóstoló.... vajas sonkás kifli az édes-csípős paradicsomlekvárral... :)


Darabos őszibarack dzsem

az egyik klasszikus.... de most fehér húsú barackból..
itt még negyedekben,az 1 kk citromsavval, és 1 kk citromhéjjal...saját levében... amikor vaj puha lett, nekiestem a krumplipüré nyomóval... nem akartam most botmixelni, mert igenis tapintható darabokat akartam...

2,5 kiló barack, kapott 0,5 kiló dr O-t :)) 3:1-ben zselésítőcukrot..
 az igazi barackfajta.... a nagy öreg.... :) üvegekbe zárva...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése