Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 16., vasárnap

tepsis krumpli tzatziki-vel :)

nem akartam túl húsosat, se bonyolultat.. tojás reggel... ott álltam a csalamádé és a kínai saláta után.. valami egyszerűt kívánok.... majdnem héjában sült a krumpli.. abból indult az ötlet :)) aztán addig tekertem, míg ez lett belőle :))

közben elgondolkodtam, hogy bizony külön "fület" szentelek görög, olasz, vagy más nemzeti eledeleknek... mert sokat jártam-keltem, mert finomakat ettem, recepteket és kulináris élményeket is gyűjtöttem a szépséges emlékek mellé... ne múljanak el hasztalan... :)


2 személyre való krumpli, 5 dkg húsos füstölt szalonnával, egy kis sóval bevonult a sütőbe, szoláriumozni...
félidőben megkapta a sonkát, snidlinget és petrezselymet.. és kihasználta a MŰNAPOT, és visszament a szoláriumba pirulni... sokakkal ellentétben nekik jól áll a pirult barnaság :)) ami akkor látszik amint kikerül a sütőből :))
addig, amíg sül a krumpli-sonka :) mert kaptam 'görög' joghurtot.. ami krémesen "édes".. sajnos még ez sem az igazi greek-yougurti.. de már közel van hozzá.... 
nem kígyóuborkát használtam, mert a fürtösnek uborkább az íze, és kevésbé vizes.. és nem lesz taknyosan nedves, ha nem reszeled, hanem hosszában 4 szeletre, majd hasábokra vágod...és nem sózod be előre...
 belement a zúzott fokhagyma, az olivaolaj, egy kanálka citromlé, és egy kevés fehérbors...meg egy pici só...és egy kevés kapor...ami azért nem jár bele eredetileg.. de nekem tetszett :)
a sült krumpli a füstös szalonna kockákkal, és sonkával...ílyen párosításban könnyűnek hat, mégis laktató.. nem mellesleg egyszerű :))
 csak mártogass..




hozzávalók 2 személyre..

4 db nagyobb-közepes krumpli :)
5 dkg füstölt húsos szalonna
5 dkg sonka

só, bors, petrezselyem

a tzatziki-hez:

2 dl görög joghurt
4 db 10-12 cm-es fürtös uborka ( vagy fél kígyóuborka)
fokhagyma, (kapor), olivaolaj, citromlé, fehérbors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése