Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 10., hétfő

kakaós csiga....

holnap uzsira.. meg egyébként is megkívántam :)

szóval látszik megint elkapott az őrület.. pedig nem töltöm minden időm a konyhában... és most munkára fogtam a kenyérsütő gépet, csak dagasztásra, kelesztésre.... nem lustaság okán.. kicsit kipurcant a kezem... meg úgy érzem,hogy így biztos megadom a tésztának az időt.... rá vagyok gépileg kényszerítve.. nem függök a hőségtől, huzattól... és bár imádom a kelt tészta tapintását, sokkal kevesebb maszatot csinálok.... 


most bevetettem a gépet a dagasztáshoz, kelesztéshez... nem vagyok lusta, csak más volt a dolgom, amihez nem nagyon akartam ragacsos 
és maszatos lenni... no meg az utóbbi időben a csuklóm is odavan... a klasszikus kalácsreceptemet használtam :) belement az üstbe: 7 dkg puha vaj, 7 dkg cukor, 2 egész tojás...egy pici só...
 belement a 2 dl langyos tejben csak megindított 2,5 dkg élesztő... de igazán itt hagytam feljönni, és azután adtam hozzá 50 dkg lisztet, és egy citrom reszelt héját...
beállítottam az enyémen a 8-as programot (dagaszt+keleszt) és mentem a dolgomra.. a kijelzőn látható időre.. mondhatnám, hogy sziesztáztam, de jó is lett volna, ha az a volna ott nem lett volna.... de hangos sipogással jelzett a gépem, hogy akármit is csinálok.. most a tésztáé a főszerep... 
 a gép nekiindult..... :) lám ilyen mozgás közben.. ;-) imádom :))
 jól összeállt... :)
letelt a másfél óra.. érte a felső üveget a tészta :)) 
 na erre nem lehet mondani, hogy nem kelt meg rendesen.... :D :D
 kiborítva is habos.. és cseppet sem ragadt be a kelesztő edénybe:)

 fél centisre kinyújtva.. jó vele dolgozni, ezért szeretem ezt a receptet:) tutti, mindig egyforma.. és sokoldalóan használható ( beiglitől a fonott kalácsig.. és lám, a kakaós csigáig)
 bekentem 5 dkg kézmeleg vajjal...
 Hm......... 80%-os tiszta kakaó.. egy evőkanállal.. tettem hozzá később 4 púpos ek. cukrot.. meg sem látszott rajta... :)
 egyenletesen megszórom a tészta tetejét... mindenhova jusson.. nem sajnálom.. nem "Bóti" lesz ez kérem...
 "csavard fel a szőnyeget".... :))))))
 2 cm-es szeletekre vágtam.. most kellett a deszka, mert a szilikonom nem szereti a kést....
 lapulnak sorban a tepsiben... :)
 hagytam még egy fél órát dolgozni... mielőtt betoltam a sütőbe.. ami elő van melegítve.. megelőzöm a kérdést 180 fokon, csak alsó-felső sütés:)))
 kisültek.. illatosak.. 25 perc alatt :)))
 innentől már mese nincs.. én csak gyönyörködöm.. :)
 :) még forrón tejjel megkenve.. csudára kifényesedtek :)



 kitekertem, hogy hűljön.. szót fogadok, nem kóstolom forrón :))


2 megjegyzés:

  1. Szia :)
    Én már leegyszerűsítem, a kakaót és a vajat összekeverem és így kenem a tésztára,így nem pereg ki :) De amúgy gyönyörű a csigád és nagyon jó a tanácsadásod :))
    Éva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva:) szuper ötlet, lám nekem soha eszembe nem jutott :)

      Törlés