Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 8., szombat

"PIZZÁS KIFLIK"

Azt írtam tegnap: "egyelőre holnapig minden másra várni kell vele kapcsolatban.... illetve még valamire, hogy a tészta mibenléte is kiderüljön :))..  hacsak őkelmék ki nem másznak előbb a hűtőből.. csak holnap lesznek megsütve.... :)".... de mára minden titok elfogyott :)))

lehet h nagyképű a megjegyzés.. de ez így tökéletes :)
a krémsajtos írás szépen kijön.. nem folyik, nem csöpög.. ízesít és dekorál...


Na itt a tegnapi tészta... (itt megtalálod: "NAPRAFORGÓ" )
 tehát a tészta felével dolgoztam.... sosem fogok kevesebbet csinálni úgy vélem.. mert a fele azonnal mindig elkészíthető.. a másik fele másnapra marad.. lehet egy az édes , egy a sós.. fő a változatosság alapon..
  ....
 szóval bevetettem a hűtőben kelesztős technikát... így lesz 3 féle praktikából összehozva.... s lássuk, mi a teendő....
nyújtsuk ki jó nagyra... kb. 3 mm vastag.. kb 50 cm átmérő......
 nyolcba vágtam.. látszik hogy a tészta rugalmas.. mert ahogy a pizzavágó átsiklott rajta, össze is húzta magát szépen kirajzolva a cikkeket...
 megkentem kicsit a házi ketchup őkrémességével.... és a teraszról származó apró levelű, görög bazsalikommal gyengéden megszórtam..
 reszeltem rá sajtot.. nem sokat...úgy néz ki mint egy nyers pizza, pedig nem az... aztán bevagdostam kicsit, mint a croissant-t szokás.. kb. úgy is tekertem fel.. de ez nem vajas leveles tészta.. hanem cél, hogy kiflik legyenek reggelre, csak éppen csíkosak... no meg finomak.... :) remélem nem toltam el :) :)
 a házi ketchup-om megint szerephez jut.... nem akartam a valós pizza szószomat kinyitni, mert nem pizzát, hanem ízes kifliket akarok csinálni....
 Kedvesemtől kapott kis kerámia fazekak csinos tálalók... 1-1,5 dl mártás fér bele.. a ketchup kóstolóm kapott benne helyet :)
 feltekerve szépen folpack-kal letakarva reggelig bemennek a hűtőbe.. ha menet közben kimásznának, akkor kénytelen leszek előbb megsütni.. de majd kiderül, elméletileg pont ki fogják várni az ideális színpadra lépési pillanatukat :)
 ...és akkor ma reggel.....

nos a kiflik a hűtőben csodásan megkeltek, kb 2,5szeresre.. de megjegyzem kevés eset, amikor a "hízás" előnyére válik valaminek.. pedig eredetileg sem voltak anorexiásak... 
a sütő 150 fokra izzítva... nincs légkeverés...!!!


egy biztos.. lesz mit fogni rajtuk.. nem mellesleg bele is lehet harapni.. mégsem okoz 8 napon túl gyógyuló sérülést :)
ami közben zajlott leszámítva, hogy átültek a tálcáról a sütőpapírra... megkentem őket tojással, megszórtam nagy szemű tengeri sóval, és camping krémsajt tubusát kiszúrva- sajtos "írókaként" sajthullámokat írtam a tetejére...



 Kisültek 35 perc alatt a 150 fokon... komótosan ....a tapasztalatom szerint megégett volna kívül- s belül nyers marad, ha magasabb hőfokon sütöttem volna...
 teljesen egyenletesen átsültek... kivettem a sütőből, és hagytam langyosra sülni őket...
 jól kiadja magát... nincs túlzott töltelék, ami buggyanjon kifelé belőle.. számomra az íz a fontos.. és nem mindig az hogy sokat-sokat... benne van a sajt, a házi pizza szószom, meg a bazsalikom... kellemes arányban.. egyik sem kandikál , vagy dominál jobban mint szükséges volna.. megvannak ők szépen harmóniában... a tészta lágy, rugalmas, könnyű.. mégis tartalmasan harapható...laktató :) a croissant-al vagy a sima kiflikkel ellentétben.. ő megint egy másik, azaz harmadik kategóriát képvisel...
 "pizzás kiflik.."

megmutattam a napfénynek... megérdemlik, hogy idekint is ragyogjanak.. mert igazán fényesek...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése