Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 26., szerda

Hagymás pogácsa....

Réges-régen sokszor sütöttem hagymás zsemlét... imádom a sült hagyma semmivel sem összehasonlítható ízét...rettentően odavagyok disznóvágások zsírban, só nélkül sült édes hagyma ízéért.. ami utánozhatatlan a nagy tömegű hagyma miatt.. édes, és már nem hagymaízű.. talán ezért szeretem a hagymalekvárt is..... és ki nem hagynám az  István utcai albán pékség még forró hagymás kenyerét....
szóval.. nálam ezért nem meglepő.. hogy bár tepertősön gondolkodtam, de hagymás lett belőle...



reggel belém csapott egy villám.. pedig vihar sem volt.. töpörtyűs pogácsa...de aztán gondoltam egyet.. míg a hozzávalókat szedegettem össze.... a hagymás.. az nagyon finom.. így gyorsan előkaptam a hagymás kosarat.. ez lett belőle... ;-) és rájöttem milyen régen nem sütöttem ilyesmi pogácsát.... 


 pont ugyanúgy készül a tészta, mintha tepertős pogácsát csinálnék... a receptet itt megtalálod.. klikk a linkre.. és lapozz jobbra.. szépen sorban le van minden írva...  link a végén :))
 hála istennek nyertem másfél órát.. van időm szépen felvágni 3 hagymát...
 egy jóóóóó púpos kanál zsírban landoltak....semmit ne tegyél rá, se sót, se mást.. csak a jó tepertőmorzsás zsír.. meg a hagyma.. jók leszek ők ketten... semmi aggodalom..
 és egyúttal, mint disznóöléskor só nélkül édesre párolódtak... amikor készen lett kapott fekete borsot... egy kanálkányit kihagytam a pogácsából, azt jutalomból édes-borsosan kenyérrel megettem.. ( nem tehetek róla imádom....)
24 perc volt még hátra, amikor a tál még csak félig volt.... de mire csippantott az óta ( a teljes program másfél).. addigra megint megnyalta a tészta alaposan az üveget... na persze hogy felül... látszik mekkora buborékok keletkeztek benne... 
 kiborítva látszik az állaga.. lágy, de mégis formatartó.... a zsírtól jól lehet vele dolgozni, nem kell lisztezni... dolgozz vele nyugodtan :)
 rákentem a hagymás zsírt, és feltekertem, mindig ahogy szoktam.... amióta eszemet tudom így csinálom...
  meg azt is hogy tekerés után 3-ba hajtom, és innentől kezdem el finoman nyújtani.. a levegőt lassan "kergetem"... jót mosolygok.. a tésztában kergetett levegőnek olyan a hangja.. mint amikor a belet a hasmars kergeti ( már bocsi).. szinte kluttyog, tekereg... arra vigyázok, hogy ne hajtsam ki belőle egészen...:) finoman nyújtom levegőstől ide meg oda:)
 egy egész tojással megkenem, a tetejét vékonyan megvagdosom... mostanában a konyhám része lett egy sniccernek csúfolt, vagy becézett szike... könnyű vele dolgozni, éles mint a beretva.. és könnyebb, mint késsel bevágást ejteni..
 a békebeli szaggató.. még nagyi konyhájából....
 átugráltak a szilikonról a hagymás-zsíros pogácsákok.... szép szorosan ( bár van aki máshogy gondolja).. de inkább felfelé nőjenek, mintsem összeboruljanak, mint korcsma előtt azok a bizonyos kerékpárok....
 amikor mindennek a végére értem, a maradékot össze"sepertem" úgy ahogy volt egy kicsit gyurmákoltam rajta.. máskor még "vége-csúnya" pogácsákat szaggattam volna, de most csináltam egy egészen nagy labdát...
 aztán szépen tenyérrel pogácsa vastagságra nyújtottam... és egyben egy lepénynek sütöm meg.... hogy holnap kettőbe vágjam.. és ebből legyen a fiam uzsonnája... (rövid nap lesz.. a vacsorát is tudom.. tetszeni fog neki.. már most érzem..)
 lám- lám.. tartják szépen egymást... na persze egyik másik kalapot emelt... van amelyik egy kicsit félre is csapta...
 ezt a látványt.. és a keletkező s kiszivárgó illatot imádom.... nemhiába a sós keltek, a gyengéim.... vagyis ezek is...
 az első adag el is készült.. még hamarjában meg is mutatom.. mire leírom ezt a sok betűt lekopogom, biztos megeszek vagy 3-at..... s mivel elég gyorsan tudok gépelni... öööööö.... lehet hogy lassabban kéne pogácsát ennem? :)))
 szépek.. levelesek.. na ezért használom ezt a receptet :)
 régi fajta pogácsa.. egy régi fajta tálban...
 közelebb hoztam a fényhez.. hátha arra jönnek a többiek is.... ÓÓÓÓÓÓ, nem Rátok drága, falánk Vendégeimre.. hanem a pogácsákra gondoltam.. bár az illat így gyorsabban árad ki az ablakon.... majd mondja megint a kamaszom.. anya a sarkon éreztem, hogy megint valamit varázsoltál........
 ha eddig nem gondoltál volna rá.. most kérdem.. kérsz-e? :)))

Hozzávalók, és a tészta receptje itt:

vagy ha nincs kedved tovább olvasni:
50 dkg liszt
1,5 dl langyos tej
kis cukor
3 dkg élesztő
2 nagy kanál zsír
1 tojás
2 kk. só
1 kis doboz tejföl ( most joghurt volt benne)

a kenéshez 1 nagy kanál zsírban só nélkül dinsztelt 3 közepes, apróra vágott hagyma, feketebors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése