Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 16., vasárnap

kukoricalisztes kiflik

...ma vasárnap van.. holnap hétfő ( ez eddig teljesen logikus, amióta a Gergely naptárat használjuk... ).. és ezzel megint uzsonna gyártás hajnali mechanizmusa lép előtérbe.... de nincs az az isten , hogy én hajnali 4kor keljek, hogy friss ropogós pékárúval álljak elő... így hát pech, de másnapos a kifli meg a zsemle.. bár emiatt a kamaszomtól még nem ért reklamáció..... SŐT! ma ette meg az utolsó bucit... így.. mindenképpen kellett valamit varázsolni holnapra :)

(szóval Mamák figyelem.. még van idő a holnapi uzsonnára valamit összefabrikálni.. :D )


40 dkg BL55 liszt nyakára mértem 10 dkg kukoricalisztet :) látszott a két liszt közti eltérés:)

a kezem még oda... (na meg tuttira mentem).. a gépbe belemorzsoltam 2 dkg élesztőt, egy kanálka cukor, és kapott 1 dl langyos vizet...kb. 10 perc alatt felfutott, ahogyan kell, utána öntöttem még nem egész 2 dl vizet ( 1,7-1,8 dl) , beletettem 2 mk sót, és rászórtam a kétféle lisztet, és 0,6 dl extra szűz oliva olajat (orosz stampedli) ... gép dagasztóra-kelesztőre beállítva... és gyúrni kezdte a kis gombócot....
 aztán a végén ekkora lett a gombóc.. csak viszonyításnak szánom... :)
 kiborítva is tetszik, a kukoricaliszt színe csak annyiban látszik, hogy nem annyira fehér a tészta.... (majd kiderül)
 8 felé osztva ... hajrá lehet gömbökké formázni.. élvezem a gombócolási folyamatot... :)
 készen vannak.. aki akarja, zsemle is maradhat... lépjen át a kiflikészítési fázison... (bár akkor egy apróság kimarad...)
 a gömböket enyhén (bár a képen többnek látszik) lisztezett alapon ki kell lapítani , nyuvasztani... na nem hártyavékonyra.. 2-3 mm vékonyra... megkenni nagyon vékonyan oliva olajjal ... egy adag ami az ecsetre jut elég... el lehet azt kenni... :)
 aztán szorosan feltekerni, és betenni egy sütőpapíros tepsibe... és hagyni legalább 20 percig még dagadozni :)
 egyelőre itt tartunk.. a kiflik megformázva pihennek, és dagadoznak, kiheverik a formázási macerát, nyúvasztást.. ahogy én a nyújtást hívom :)) de nemsokára jön a többi :DD most várnom kell.. de gondoltam addig az előzményeket megosztom :DD
az olajos tálka megüresedett, de kapott egy kevés főzőtejszínt amivel kend meg az immár még jobban megdagadt kifliket a pihenő után :)
 a kiflik eközben így megdagadnak :)
 ha megkented a tejszínnel ( a főzőtejszín sűrű ), akkor szép csíkosak lesznek.. meghinted a nagy szemű durva sóval, és egy nagyon éles késsel bemetszést ejtesz rajta....
 így talán jobban látszanak a csíkok :)) a sütő már hevítve 180 fokra.. és tátott szájjal várja a belevalót... most már ne várakoztassuk tovább a "tűzokádó sárkányt".. befele vele... és megint szabad a "királylány" :DD
 :) no comment :D :D :D
 íme a kukoricalisztes kiflikék :) és szelíden csíkosak is maradtak :)

 kisültek :) finoman látszanak rajta a csíkok :))
 megállom, hogy ne egyek belőle forrón :D :D


ebből lesz holnap reggel kamasz-uzsonna :)) amihez sül a csirke a sütőben.. majdnem grillezve:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése