Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 25., kedd

Vargabéles..... vargabetűvel :)

napok óta készülök vargabélest készíteni.. jót nevettem, mert vasárnap kitettem az asztalra a hozzávalókat.. és megjelent a falamon a vargabéles:))) na gondoltam vissza a babaruhát... :)) ráérek még pár napot várni :))) eddig bírtam :)

a Facebook-on van egy házias főzőcsoport... :) Ott pletyizünk elég sokat.. hát sikeresen megelőztek a vargabélessel... na jah... aki korán kel, lecsapja kezemről az aznapi elképzeléseket.. ez vasárnap volt... persze ez csak játék..:) 


vargabélest vagy 10 éve csináltam utoljára...de nem tudom miért ilyen ritkán.. talán azért mert a túrós tészta egyszerűbb... de kamaszom olyan hihetetlen lelkesedéssel vetette rá magát, mintha két hete nem adtam volna neki enni......ez azért nem újdonság... mindenre így veti rá magát.. :)


3 tojás sárgáját 10 dkg cukorral , és 3 tasak vaniliás cukorral habosra kevertem.....amikor már jó habos belement a beáztatott mazsola, 3 dl tejföl, és a fél kiló áttört túró....
 előkészítettem egy citromot, a héjától - reszelővel-való megfosztására.. hiába.. egyetlen étel sem lehet meg "cekc" nélkül.... szegény citrom pucérságában szégyenlősen visszaszaladt a hűtőbe...( midőn már tudja, hogy a napokban sült citromhab lesz belőle)
 ami a robot-rabszolga szorgalmasan dolgozott a habbá alakításon... addig egy zacsi cérnametéltet megfőztem al dente, sós vízben.. ( Feri csak 10 dkg-t írt.. de azt a kamaszom fél fogára is kevésnek találtam)
 az edényem alakja miatt, a 8 lapos réteslapból csak kettő ment bele- félbehajtva ( így meglett a 4 réteg) a vajazott jénaiba.. amikor edényt vajazok, rájövök, milyen hátrány, ha az ujjbegynél hosszabb a köröm.. de eljátszottam vele :))
 az egész túrós krémet összekevertem az eddig forrón tartott cérnával.... és két favilla segítségével, szépen a szálakat szétválasztottam...
 a végén belefordult finoman- nem úgy mint a vágtázó lovaskocsi a kapun- szóval csak úgy simogatón belefordult a 3 tojás fehérjéből a maradék 5 dkg cukorral vert hab.....
 ugyanígy félbehajtva került rá még végül is 4 réteg réteslap, amit 5 dkg olvasztott vajjal jól , gazdagon megkenegettem... és bement a sütőbe 160 fokra.. kényelmesen sülni
 teljesen habosra sült.. ropogós:) az igaz, hogy volt vagy 40 perc....de sebaj.. pont ekkor ért haza a kamaszom..... :)
 így hát nagyon hűteni nem volt időm, csak egy kicsit megbontottam, hogy valahol el lehessen kezdeni enni....

 :) szerettem volna szőlőlevéllel is dekorálni, de az nekem nincsen... így csak szőlőszemekkel kell beérned :)

 jó étvágyat kívánok :))

Hozzávalók Kautz Józsi receptje szerint:

10 dkg cérnametélt
3 tojás
15 dkg cukor
5 dkg vaniliás cukor
1 citrom héja
10 dkg mazsola
50 dkg túró
3 dl tejföl
6 dkg vaj ( 1 dkg kenni az edényt.. 5 dkg olvasztva)
réteslap..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése