Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 4., kedd

A HÁZ SAVANYÁJA

... ki hallott már olyat, hogy egyetlen üveg savanyút eltenni.. de mit tegyek, ha kicsiny balkonkertem adományaiból egyszerre csak ennyi jött össze.. így ebben a társításban... de nem baj, és ha ezt soha nem bontom ki, akkor ... örök mementója marad egy tavasztól őszig tartó szépséges időszaknak... ♥



a büszkeségeim.. kápia, okra, cseresznyepaprika, pepperoni, uborka, hagyma, zöld paradicsom, bogyiszkák... Ők egytől egyig a kicsiny balkonkertem ajándékai.. ebben az egyetlen üvegben társultak...semmi bolti...
 muszáj volt körbeforgatnom...
 és innen is csinos, és szeretnivaló... ha sosem bontom ki akkor is...
 édes kincseim....♥
 ezt a babérlevelet magam szedtem Horvátországban.. most méltó helyre került..

Örökölt savanyúság levem, mert szeretem.. Békéscsabáról ered, Ica néni, nagynéném receptje..arányosítva:
1 liter víz
2,5 dl 10%-os ecet
15 dkg cukor
3 dkg só
1 mk borkénpor
babér, egészbors, mustármaguborkába- kapor is :)
felforralva.. :) rá kell önteni a ződre, ami az üvegbe van tisztán pakolva..... aztán hagyni lehűlni ( ezalatt ami akar belebújik a zöldségbe..újra vissza a fazékba.... még egyszer felforral, és forrón lezár...:) ha valaki tesz bele tartósítószert, nem kell a második forralás, de én nem szoktam.. 


már lébe zárva........ ahogyan illik... tényleg tessék vigyázni, bár nem valós a sugárveszély.. de harapni fog, a hozzávalóktól... talán karácsonykor, talán valami más ünnepi alkalommal lesz kinyitva.. vagy soha...?... nem tudhatom... 
 itt is meg kell mutatkozni... csak attól lett csodásabb NEKEM , bármi másnál, hogy ők a saját terméseink....
 Ház savanyája... kicsit szégyellősen megbújva...

 elbúcsúzott a tő-társaktól 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése