Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 17., hétfő

Őszi gyümölcsös csirke..nem hullatja tollát..:)

itt van az ősz..... bár még jó nyárias a piaci kínálat.. de ezt így sokáig lehet enni :) szezonja van, meg mi nagyon szeretjük.. a gyümölcsös párosításokat :)  ha tehetem , és ha módomban áll étteremben is gyakran kérem párolt gyümölcsökkel az ételt.. volt már hogy elegáns helyen is néztek rám , mint Julis a moziban, és olyan helyen, ahol nem számítottam rá.. olyan gyümölcshalmot rittyentettek, hogy tátva maradt a szám....
gyümölccsel enni a húsokat... nem ugyanaz, mint áfonyalekvárt, vagy chutney-t tenni rá... de az már egy lépés... talán azért kaptam rá.. mert gyerekkoromban is imádtam az almaszószt a rántott csirkéhez (is)...meg szeretem a sárgadinnyét sonkával (vodka nélkül) , meg a szőlőt sajttal... és akkor még sorolhatnám... a karácsonyi kedvencem a fahéjas aszalt gyümölcsökkel töltött rántott madár...stb.. stb.. stb...

ma befészkelte magát az agyamba a gyümölcs hús páros... olyannyira, hogy bár hétfő volt, elballagtam a piacra.. megérte.. :) vettem körtét, almát, szilvát, szőlőt... barackot is.. bár annak szerep most nem jutott... a karate verseny miatt "hanyagolt"  balkonkertemben locsolás után életre kelt a rozmaring... és már tudtam.. tudtam.. és a nyálamat csorgattam... mert könnyű, és finom... ( már majdnem Chokito)




és így elkészült az őszi gyümölcsös madárka...

elkészíteni egyszerű... a "sok" összetevő ellenére:) nem kell vele sokáig cicózni :) 

a gázmizéria folytatódik, tehát megint a sütőre van szabva.. a serpenyőmet pár szelet baconnal kibéleltem...megágyaztam a madárkának..

 egy egész csirkemellet kifiléztem, feldaraboltam.. borssal, sóval, rozmaringgal összeforgattam.. sokan persze nem szeretik, de nekem semmi bajom a bőrével, szóval bőröstől , de nem tollastól ment a tálba.. ( aki nem szereti, tegyen két szelettel több bacon-t alá.. hogy ne legyen száraz) .. nekem semmi bajom a bőrével, lábával, ez egyéni.. sőt, akár pulykamellel is lehet...a lényeg hogy gyorsan sülő húst válasszunk hozzá...

 rászórtam egy almát, 1 körtét, 4 szem szilvát darabolva, 10 szem szőlőt csak úgy egészben.. és még egyszer megborsoztam, fedő alatt párolódott 25 percig a 175 fokos sütőben ( nálam az a függőleges beállítás)
 akkor kivettem, átforgattam- egymástól szétválasztottam falatokra az összesült húsokat...
 és rá szórtam durva darabokra vágott 5 dkg gorgonzolát, és egy csapott evőkanál cukrot csak úgy szétszórva a tetejére... és visszatoltam a sütőbe, fedő nélkül pirulni..a gyümölcsök levét még el kell "engedni"...
 ilyen szépen elfővi/süli a levét...
krumplipürén kitálalva.. a benne rejlő gyümölcsökkel dekorálva....



 remélem tetszik... érdemes kipróbálni.. nem lesz édes, csak édeskés.. a rozmaringgal és gorgonzolával igazán remek kompozíció........
 mondd kóstolnád-e? :)))



megjegyzem ez a vacsora, könnyű, sportolónak is működő :) lehet rizzsel is tálalni... , vagy zöld saláta ágyon... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése