Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 3., hétfő

BUCI-ológia :)

Kezdődik a suliszezon....  rám ez dupla feladatot oszt, ugyanis a gimiben már nincs napközi.. és a fiam hetente 3szor, minimum a fakultációk miatt úgy végez, hogy már rohan tovább a suliból edzésre..  így olyan minőségi és mennyiségi "betáppal" kell ellátnom, hogy ne csak 10 óraira, de ebédre is jusson, hogy bírja az edzést is energiával, de mégse legyen jobban hízlaló.... szóval mindenféle dolog, amit a nyár folyamán kísérleteztem, szerepet kap majd...  "Iskola" címszó alatt gyűjtögetem ezeket a "betápos"-ötleteket .. hogy ne csak a parizer-zsemle kombináció szerepeljen a csomagolt uzsonnás étlapon...

szóval bóklásztam a Házi finomságok csoportjában...és gondolkodtam, hogy holnapra csinálok kiflit, vagy zsemlét.... és belehasaltam a Limara féle- de más által sütött bucikba... gondoltam, egy életem, egy halálom.. kipróbálom... ez lett az eredménye... a recept felvésve...





Minden kelt tészta így indul :))

60 dkg liszt ( én komáromi BL 55-öt használtam)
2 dl langyos tej
2 ek cukor
2,5 dkg élesztő ( nem 2 dkg-zok, az eredetiben az kell, egyszerűen félbevágom a kockát)
100 gr joghurt.. én kivettem a pohárból (140 gr) 2 púpos kiskanállal, megettem, a többi ment bele
1 kk só
1 tojás
50gr olaj... ( én beleöntöttem egy vodkáspohárnyit.. kb 6 cl) annyi amennyi...
ezt kell összegyúrni...


amúgy az eredeti recept itt, ... ha kíváncsi vagy én hogy csináltam tovább, akkor görgess lefelé bátran..:))



 letakarva.. picit elmegyek a dolgomra- ne félj egyedül, inkább betakarlak...konkrétan átugrottam a kerület másik felébe a barátnőmhöz.. ezt azt elintézni...
 Mire hazajöttem, szépen tette a dolgát :) eg szavam sem lehet örömmel fogadott :))
 4 db a nyolcból.. most még megvárom, hogy még egyszer a duplájára keljen.. (és majd jön a folytatás...)

azt tartotta az eredeti recept hogy 9 felé.. de az olyan, nem is tudom, szóval, fele, fele, fele.. így lett 8 db :) megformáztam, tepsibe tettem, hogy így növekedjenek :)
tojással kenve, magok nem lévén itthon, nagy szemű sóval megszórva figyeltek, hogy immár a tepsiben másodjára duplájára keljenek :) 
 Megnőttek szépen.. megkenve tojással...meghintve nagy szemű sóval.. beléptek így a sütőbe, de a hátsójukon tolnom kellett egy kicsit.. mert hát nem parázsjárás ez, hogy önként vonuljanak :)) 170 fok előmelegítve.. 18-20 perc alatt megsülnek :)
 a többiek közben a sorukra várnak.. de nem maradnak ám ők sem nyugton.. :) csak nőnek és dagadnak :)
 kibújtak a sütőből :))) :))
 90 fokkal elforgatva... így is gömbölyűek :)
 nem tudom nagyobbra nyitni a tenyerem....
 normál kistányéron...

 ezek.. a második 4db.. korbácska sajt dekorációt kaptak :)
 teljesen bucis bucik....
 nekem tetszik :)) be is írtam a 3. füzetembe.. 
 MÉRETES BUCI-ológia :)))
 megvágva...
 megkóstolva...holnap veszek friss darált húst, és csinálok az én nagy legényemnek, házi hamburgert :)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése