Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 9., kedd

Harcsa-tatár...

Hajdú István László mostanában halas különleges receptekkel kényeztet bennünket a Házi Finomságok Facebook csoportjában... az Ő receptje alapján elcsurgott a nyálam a halacska után, muszáj volt megcsinálni... halból még sosem készítettem tatárt ( már majdnem azt írtam tatár
beefsteak.. de akkora maaaarha lennék, mint amekkorából az készül).... na szóval...aki szereti a halat annak komolyan és szívből ajánlom, mert rettentően el van találva:)))

és itt jegyzem meg, szégyenletesen kevés halat eszünk.. igaz elvétve lehet halat találni a Balatonban...  eléggé döbbenten tapasztaltam, hogy a strandokon is harcsát lehetett kapni, és a klasszikus "balatoni halat" , a hekket - de keszeget szinte sehol.... aztán rájöttem.. a karácsonyi dömpinget leszámítva... drágább a hal, mint a marhahús.... lassan tényleg az az érzésem, hogy hal, csak a halászt és horgászt illeti meg... és a földi halandók elégedjenek meg a pangaziusszal ( amiről kiderült ugye ez az....).. no meg a tonhalrudacskákkal.... (detto)..... na re vissza a halhoz... mert eme elmélkedés csak bosszankodásra vezetne.... ilyenkor gondolok mindig sóhajtozva számtalan tengerparti emlékemre.. ahol hajnali fotózások során  megannyi halász még több zsákmányával hozott össze.... 


a hozzávalók sora... :
50 dkg harcsafilé
1 kis fej vöröshagyma reszelve
3 tojássárgája
3 kk  őrölt pirospaprika 
1 ek mustár
kb 1 ek ketchup
1 tk őrölt bors
1/2 citrom leve
4-5 gerezd fokhagyma zúzva
1 ek olivaolaj ( lehet ízes pl. rozmaringos, fokhagymás)
só ízlés szerint

 a hagymát, fokhagymát és a citromlét a kis hagymaaprítóban habosan pépesre zúztam, majd idekerült a nagyba..a feldarabolt harcsafilére a többi hozzávalóval együtt, és adtam neki egy percet a legmagasabb fokozaton..... tik-tak.. tik-tak :)
ez lett belőle:) na ez úgy jó ahogy van :))))))))) 
 na kérsz-e, kóstolnál-e belőle? :)

kóstoló??  hamm bekapom :)

No persze, ha "külön darálod le a halat, és minden hozzávalót kikészítesz.. remek party-kaja.. hogy odaadod a "legkevésbé-szakértőnek", hogy keverje össze.. milyen boldog lesz, hogy ilyen csodásan finomat alkotott... így könnyű örömet okozni...hiszen elrontani nem tudja, hiszen a hozzávalókat Te mérted ki " mondotta Hajdú István László... és ha belegondolsz.. tökéletesen igaza van :) ezt a lehetőséget nem adtam meg a kamaszoknak.. de buliban biztosan kipróbálom :)))

az egész adagot ketté osztottam... aztán kitöröltem puha kenyérkével a keverőt.. ;o) szerencsémre.. mert a kamaszom és barátja az utolsó halmorzsáig kinyalták a tálból, amit eléjük tettem :))).. de öröm és boldogság.. mert látszott hogy ízlett nekik.. és ez a lényeg .. :) hogy nekem is ízlik.. nos az más lapra tartozik :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése