Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 7., vasárnap

Bajor sörös csülök, gombóccal, káposztával :))

Na mert annyit beszéltünk mostanság a csülökről.. és olyan régen készültem rá.. ünnepi ebédnek szántam.. de az élet belepiszkított.. úgyhogy csak kamaszommal ketten lakmároztunk belőle.. a hogyant pontosan megadtam a képek alatt.. szorgalmasan végiglapozva, minden apró trükkre fény derül :)) ..

utóirat.. összeadtam.. az egész mellett 35 percet töltöttem a konyhában (- mosogatással és egyéb pakolászással együtt).. holott.. a teljes időigénye majdnem 2,5 óra :))



Bajor grillezett csülök, burgonyagombóccal, és almás-mazsolás vörös káposztával...:) leírni hosszabb , mint megcsinálni ;-))

na kezdjük az elején.. vettem a csülköt-csontjával együtt.., nem loptam :)) szóval, 1 üveg jó erős sör, és víz (a húsleves helyett, nálam a házi vegeta pótolta) keverékében odatesszük a csülköt főzni 3 babérlevéllel, egy fél marék borssal, két nagy gerezd fokhagymával, 1 vöröshagymával, . 2 ágacska rozmaring, 5-6 szem borókabogyó, és ugyanennyi szegfűbors, valamit só társaságában. A fél paprika m
ár csak nekem esett a kezemre, de jó volt bele... tik-tak.. tik-tak.. tik-tak.... nagy buzgón főtt 1,5 órán át.... a nagy csontot az inaknál éppen csak érintettem a késsel, és kicsúszott a húsból.. a kicsit meg csak megtekertem, és hus, már a húsban sem volt.-... ( nem mutatom, jó kutya lenne belőlem.. a nagy cubákot leszopogattam az utolsó porcmorzsáig :))

 a csontozott főtt csülök csendélete 2. 
1 merőkanál sűrű csülök főzőlé, és 1 merőkanál sör keverékébe a tepsibe bekerült 1 nagy hagyma, néhány nagyobb darabba vágva.. és 4 közepes krumpli.. egy jó adag köménymaggal szórva.. a csülök ráült a tetejére.. és bement a sütőbe 160 fokra... tik-tak.. tik-tak...van 30 perc szabadságom...
 de csak majdnem... egy egész kicsi fej vörös avagy lila káposztát szeletelte, egy kevés zsiradékban sóval fonnyadásra bírtam... majd kapott egy kis ecetet, két almát és egy marék (házi készítésű) mazsolát társnak.. (aki nem bírja a mazsolát, ki is hagyhatja)meg két evőkanál barna cukrot.... sósat sóssal enni nem rajongás nekem, a savanyúság már egy plusz íz, azt úgy igen, de ha kicsit édes a kiegészítő, akkor hegyeket meg tudok belőle enni :) Amikor elkészült félrehúztam... (emellett sem álltam órákig.. kétszer megkevertem a teflon lábasban szépen megtette a dolgát...)
a krumplikat 30 perc alatt a csülök alatt megpárolta a sütő.... a krumplikat tálba szedtem, összetörtem.. a csülök ment vissza pirulni... na szóval a krumpli össze van törve, szaftostul.. amikor a krumplit kiszedtem szedőkanállal a tepsiből.. a köménymagok feleslege lemaradt a tepsiben.. de kellemesen megmaradt az íze a krumpliban :)......kapott bele 6 evőkanál + egy gondolatnyi grizt ( alias búza
darát), és egy jó adag petrezselymet.... és mivel a tűzről közben lekerült a káposzta, a csülök főzőlé újra felforrhatott.... kanállal igyekeztem formás gombócokat potyogtatni a főzővízbe... ( nem ment kézzel a csuda gombóc, mert qva forró volt a krumpli...és mostanában úgyis agyonégettem magam..szóval kanállal)...... hol itt a csavar.. csak annyi, hogy a főtt krumplit unalmasnak tartom.. és így "pótoltam"..



mielőtt megszólna bárki, igen az igazi bajor krumpligombóc nyers reszelt krumpliból van.. amit vizes kézzel gömbölyűre formálunk, a fenti darával, stb... de ez így egyszerűbb volt :)


 tik-tak.. tik..tak..pár perc alatt feljöttek a tetejére..szépen úszkálnak a babérlevél és a rozmaring között...a vizes-sörös lében...
 aztán gyorsan tányérra szedtem őket a míg a maradékot is beleszaggattam... tik-tak.. tik-tak... kész van, a csülök is... mehet a tálalás..... milyen szépen ráragadtak a főzőléből a rozmaringok, de ezt cseppet sem bánom :) ..
 kitálalva nagyban... és adagban... ;-)
 csajos adag.. a "sarokcsonttal" :)))

 még hagytam a tálon mindenki másnak :))

 a csülök..
 a káposzta...
 a paradicsom ma rozmaringéknál volt fodrásznál :) egészen csinos lett....

na mondd... kérsz-e egy darabkát belőle? :))


hozzávalók 2-4 személyre:
1 közepes csontos csülök

a főzéshez: babérlevél, szemesbors, borókabogyó, szegfűbors, 1 hagyma, 2 gerezd fokhagyma,rozmaring,só,  fél liter jó sör

a sütéshez, 1 merőkanál főzőlé, 1 merőkanál jó sör
.....
a gombóchoz:1 kg krumpli ( nyersen reszelve, vagy a csülök alatt sütve) , 1 hagyma, köménymag, 12 dkg búzadara, petrezselyemzöld
......
a káposztához: fél vörös, avagy lila káposzta, köménymag, 2 alma, 1 marék mazsola ( elhagyható), só, bors, ecet, barna cukor, csülök főzőlé..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése