Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 25., szombat

A ház ketchupja

egy csöpp kecsöp.. szólt a reklám.. nem szeretem, mert már nem az amiről szól, nem szeretem, mert a ketchupban a paradicsom lassan a legkevesebb...és ha már ekkora munkába fogtam, hogy a mai napomat a paradicsomra áldoztam, akkor miért ne csináljak. Van aki így csinálja, van aki úgy... van aki lágyabban szereti, van aki markánsabban. Na az enyém ilyen lesz, de a fő fő kritikusom, az a fiam.. szóval a hozzávalók mindenjét a végén írom le, miután a kóstolási próbán átesik ;-) és megfeleltnek minősíttetik :)



íme a kiinduló alap, a paradicsompüré... ebben van mag is.. ha kész lesz, még egyszer átesik egy utolsó szűrésen, hiszen lesznek fűszerek is, amik egészben mennek bele (pl a szegfűbors), na ők már nem záródnak az üvegekbe:) fent fognak akadni a rostán.. ;-) üvegbe csak a selymes, krémes mehet :))

minden kiló paradicsompépre jut egy vöröshagyma, és egy gerezd fokhagyma.. nem reszelgettem, hanem bevetettem az aprítógépet..


 sűrű és pépes.. persze van benne még sok dolog, mag, héj, aminek a végtermékben keresnivalója nem lesz...a paradicsom - szőrrel bőrrel, aprítva, felfőzve- fűszerekre várva....... de vissza az aprítógéphez.
 komoly munkával, egészen pépesre zúztam.., mint említettem, az utolsó szűrésen ha darab marad, az úgyis fennakad.. :)
 a magos, héjas , fűszeres paradicsom katyvaszt a fűszerekkel jól felfőztem, majd egy jó nagy- nem túl sűrű szitán lazán kipréseltem.. gyárilag ez egy hálószerű gyümölcskosár, de most szűrőnek megjárja... a merőkanál hátoldalával erő nélkül simogattam, míg a felesleg amolyan gumiszerű állagot nem öltött.. na akkor kilapátoltam, és jöhetett a következő adag..
 az eredmény egy sima ketchuppüré.. amelyben már minden íz benne lakik, de sima, amilyennek lennie kell.. hogy mik ezek az ízek szépen sorban mondom, de elölről, a paradicsomtól függ, hogy hogyan szorzod:

1 kiló paradicsom, simán kockázva, ahogy van..
minden kiló paradicsomhoz:
1 fej v. hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek só
4 ek cukor
1 ek ecet
1 mk őrölt bors
1/2 mk őrölt fahéj
1 mk szegfűbors (egész)
1/2 mk szegfűszeg (egész)
1 ek mustár
1 ek csemege torma
1 mk őrölt gyömbér
és ha szereted 1/2 mk curry

olaj nincs benne...se tartósító...na ami ebből felesleges, az a rostán mind fennakad... amikor a püréd megvan, főzd a számodra kellő sűrűségig,kóstolgasd- cukorral, ecettel még alakíthatsz, szájad ízére.. és tedd üvegekbe...:)
 sűrűség próba.. lehet hogy nem 10 perces, mint a H....cz, de megjárja... most már mehet az üvegekbe :)
 végül 12 db 0,5 literes, és 5 db 2 decis (kóstolós) üveg kerekedett, meg egy tálka, amiből majd a főkóstoló sült krumplival elszopogatja :)) :)


az üvegek forrása: Atikrisz Kft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése