Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 28., kedd

csirkés szafton sült reggeli.....

az ilyesfajta dolognak van egy kis magyarázata.. nem azért marad meg a szaft a sültek alól, mert annyira spórolós lennék, hanem mert szeretem... és nem szeretem elmosogatni az ízeket...



a tökmagos kenyerem :) géppel készült.. "Kürbishkorn" fajtából... ezt a lisztet is felvesszük a listára a kedvencek közé!!!
mindig fél adagot, azaz 70 dekás kenyeret sütök. könnyű a dolgom csak ellenőrzöm mi van a zacskóra írva. de azt komolyan betartom, csak langyos vizet kell adnom hozzá, fajtától függő hogy mennyit. Ennek például 340 ml kell, és rászórni a langyos vízre a fél kiló kenyérport. (.. na jó és csak hasra szoktam kapni a zacskót, de eddig 1-2 dkg lisztél többet nem tévedtem) .. aztán 3 óra múlva ( 2 óra 27 perc) már vehetem is ki. arra szoktam figyelni, ha jelez a gép, hogy kész a kenyér, azonnal kivegyen - mert nem tud kigőzölni a tészta, és nem lesz ropogós. Én egyszerűen kesztyűt húzok, bundakesztyűt, és kirázom a formából, és nem kell kipiszkálni belőle a keverőlapátot. konyharuhára teszem a kenyerem, és az oldalára borítom, betakarom, amikor langyos - ha van türelmem kivárni- akkor mindenhol kopogós), és csak kihűlve megy a kenyértartóba. Egyszer benne hagytam a sütőben - úgy jött ki a lépés, és puha lett mindenhol, mert a gőze bennrekedt. Az állaga, íze hibátlan volt, de akkor rájöttem, hogy abban kihűlni hagyni vétek- mert akkor érzem, hogy ez formakenyér- és nem az igazi kemencés. De ha kiveszem, akkor ropog, mintha rakott kemencében sütöttem volna....
 közelről is jól mutat, és még langyos...
 a tegnapi csevapcici-s csirkeszaft.. így nem valami vonzó látvány..
 beleütöttem két tojást.. lehetett volna tükörtojás,, de most máshogy kívántam....A gyerek edzésen... így csak úgy a magam örömére...
 habarva-kavarva sült remegősre...
 oliva olajjal meglocsolva került a tökmagos kenyérre... kapott sót és borsot.. naná hogy frissen rádarálva...
 és kint a teraszon.. egy kis lila bazsalikom tépés hullott reája... be sem jöttem onnan, míg el nem fogyasztottam..
 ilyen hát a csirkés szafton habart tojás, tökmagos kenyérágyon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése