Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 18., szombat

Hortobágyi húsos palacsinta... :) zuglói módon...azaz én így csinálom...

Lenn a fényes Hortobágyon, holtig huzatom....... valami ilyesmi nóta van talán a Marica grófnőben..- elég nagy hibahatárral, mert valószínű sem az idézett dalszöveg, sem a nevezett opretteben- hogytényleg abban van-e- szóval teljesen bizonytalan vagyok... ám magában a hortobágyi húsosban kevésbé.. igazán csak a többlépcsős elkészítés az, ami visszatarthat bárkit az elkészítésétől- a kezdőket mindenképp- de ha egy pörkölt járulékos elemeként tekintünk rá, akkor bizony már nem is annyira macerás..


(na azóta már tudom, hogy a délibábos a Hortobágy, és nem fényes, a dalban.... de azért akkor sem javítom...)


a pár napja főzött pörkölt egy része, kivárta sorát.. a hús az aprítóba ment, kapott még frissen őrölt borsot, nem keveset, meg egy ki doboz tejföl felét... és adtam neki... ( a pörkölt még mindig a pulykaszívből készült adagból van..., de ez esetben ez elhanyagolható körülmény) .. ez kb 30 dkg kész pörkölthús, a szaftja nélkül.... (és csontok nélkül is.. mert már készült csirkéből, disznóból, pulykából, de még maradék marhából is- ha úgy adódott..).
 a robotgép szépen meghozta azt az eredményt, amit vártam- húsdaráló hiányában...mert ugye a pörköltet darálni kellene, de ha nincs.. akkor látod az aprító is tökéletesen megteszi...:)
 közben a pörkölt szaftja (kb 2 dl) is egyesül a tejföllel...(1 kis pohár) hadd főjenek össze , jó krémesre...a tejfölben egy kk lisztecske is lapult, csomómentesre keverve...
 addig főzöm, amíg kissé sűrű, pudingos nem lesz...
 a palacsinta lét 3 fázisa... a tálban keverve, sütés alatt, és készen töltésre várva..nem sütöttem ki az összes tésztát, a többi jó lesz krumpli-prószának a magam módján...
én 8 db palacsintát sütöttem ki.. ahhoz elég 12 dkg liszt, 1 tojás, étolaj, só, 1 kk szódabikarbóna, 2 dl tej, kb ugyanennyi bubis víz... én a értékeket, ami nem a tojás, meg a só, csak szemmel verem... és a vizet már csak érzésre adom hozzá.. ez a palacsinta szándékosan sűrűbb, mint az "átköphető" ( bocs) balatoni lekváros.. amiben vizes a lekvár, s a tészta is kevesebb.... s amiből 20-at megenni egyáltalán nem lehetetlen...
 a vastagabb sós palacsintákra egy jó púpos evőkanál tölteléket rakok...nem, ez nem előétel, amit étteremben kapok... nem mutatóban van benne az ízletes anyag.. itt a szaft van mutatóban, a lényeg meg a palacsintákba van rakva...
 felülről ráhajt....
 aztán oldalról ráhajt..
 aztán feltekerve a kész alap-Csomagok"
 ugye legtöbbször úgy látjuk, hogy egy tepsiben, tálban lerak, a szósszal nyakon önt, sütőben átforrósít és tálal.. nos ebből csak a tál maradt ki... mert annyit most nem csináltam... illetve lecsomagolva vár utazási-majd fogyasztási sorára.. de szerintem, így felülnézetből is ízletes.. na megyek, mert kihűl....
 forrón, kitálalva a hortobágyi húsos palacsinta...
 nem fojtottam nyakig a mártásba, de így sem volt kevés.... mert nem előételnek lett szánva...
 szerintem jól mutat... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése