Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 21., kedd

Nyúl mézben, borban...rozmaringban :)


előtérben a nyuszi, a mézes-almás-boros- fokhagymás- rozmaringos szósszal, kicsit meglocsolva... 

megjegyzem mire a címet leírtam- szinte belefáradtam, pedig a legelejétől, azaz a lánggyujtástól kezdve, az egész 30 perc alatt megvolt, a tálalás-fotózásig bezárólag :)) néha, amit annyira macerásnak látunk, az valójában nem is az... megús
ztam még a mosatlant is- egy edénykével, amiben a krumplit főztem, és egy serpenyővel, amiben a hús elkészült... na erre igazán nem mondhatjuk, hogy nagy kaland:)))))))))) de miért nem lehet kísérletezni.. elárulom, az egész úgy kezdődött, hogy egyszerűen 

NEM VOLT KEDVEM PANÍROZNI :D :D :D


a gombákat felszúrtam nem kicsi nyársakra- apróbbakat választottam, több okból is.. ebből az egyik, hogy nem akartam sokat csinálni, hiszen megint csak vacsoraidő van..
a kicsiny gombafejeket sóban fűszerekben hempergetve, nyársra húzva sütőbe tesszük....hogy szépen kicsire süljenek... :) gyakorlatilag grillezzük.. de a szerepe itt még nem ért véget :)

 a gombák jó alaposan össze fognak esni.. de nem szeretném ha vizes-taknyos lenne- már bocsánat a kifejezésért... ezért a sütő alját borítottam be egy kis alufóliával, amire a gomba leve csepeghetett... mivel besóztam- várható volt hogy a benne lakott 90% víz, majd csepegésnek indul..lényeg, hogy a kezdet: gombák beugrottak a sütőbe 170 fokon a légkeverésbe. Majd 20 perc múlva újra találkozunk...

Comcédasszonyom- majd két hétig sajátjaként ápolta balkonkertemet- távollétemben- elkényeztetett megnyugtató fotókkal, hogy minden rendben a dzsungelem él...Heidenheim piacán járva fotóztam párat, és akkor felcsillant a szeme e színes krumplik láttán...mindenképpen szerettem volna neki kedveskedni hálából... így legalább tudtam, hogy örömet okozok... na de a lényeg, hogy magamnak is hoztam fél-fél kilót... hogy megkóstoljuk. Mert azért én is nagyon nagyon kíváncsi fajta vagyok... láttam már más blogon- most szenvednék ha meg kéne mondanom kinél- lila krumplipürét...jópofa.. :) szóval krumpli próbája az evés.. lássuk...


kóstolásra szánt lila és fekete burgonya... ami igy pink, és lila, de nem ez a lényeg... :).. hogy biztos legyek a próbában, csak sós vízben lesznek főzve.. de a mártással így is nagyszerű köretet adnak majd.. simán ugyanúgy dolgozik, mint a mi krumplijaink.. :) néha különlegességnek jót tesz.. ,-) ízében egyszerűen finom krumpli..:)
 Délelőtt csirkehúst akartam venni, de a pulton pont egy árban voltak vele nyúl mellsők...mivel mi nagyon szeretjük a nyulat, így rögvest vettem belőle gazdagon...a bordarészeket lekapkodtam róla- majd egy nyúlpörköltben vagy levesben landolnak, megtartva tisztán a lapockákat..


a besózott nyuszikat, kevés zsiradékon, rozmaringgal,mindkét oldalán hirtelen megkapatjuk... 
 majd mellédobunk igen jó adag szeletelt fokhagymát, és egy szeletekre vágott savanykás almát..gazdagon borsozzuk frissen őrölve...

 jó adag mézet fehérborban jól elkeverjük... és a felével nyakon öntjük az már mindkét oldalán megkapatott nyulat....(1 dl méz, 2 dl édes fehérbor) .. itt jegyzem meg, hogy én a száraz borok híve vagyok... félédest a Kedvesem szereti - bár nyáron ő is inkább a szárazat issza... de édes borom a muskotályos körtelekvár miatt volt itthon.. szóval édes bort, csak főzéshez, befőzéshez fogyasztok..

amikor a mézes bor felét a sercegő húsok alá adjuk, akkor előbb serceg, majd felhabzik... ilyenkor ezer illat reppen fel..
 a méz és a bor párolgása.... s eredménye.... :) amikor megfordítjuk a húsokat, egy kevés mézes bort a másik oldala miatt is adjunk alá...

az almás eközben szétesnek, beleforrva a mártásba, késznek nyilvánítom, és a combokat tányérra raktam...

...mire ideérek addigra a gombák is megtöppedtek a sütőben... kiveszem őket- no persze vigyázva, hogy a nyársak a kezemet ne égessék.. és naná, hogy megkóstoltam... tökéletes gombaesszencia szorult a kis fejekbe..
a gombákat az almás, mézes boros szószban csak átforgatjuk, és azonnal tálaljuk... :)
 a tányéron most látszik, hogy fekete lett a fekete krumpli, és lila a lila...




 a gomba megpörgetve a párolódott almában, s mézes boros pácban.. a fokhagymás édes pikáns íz, elmondhatatlan... :)
 gyönyörűen átsült, és megpuhult, 15 perc alatt.. (fedő nélkül)
 előtérben a nyuszi, a mézes-almás-boros- fokhagymás- rozmaringos szósszal, kicsit meglocsolva..

 bármely könnyen sülő husiból működik, csirke, vagy pulyka- mert sokan nem eszik a nyuszit...egyet még gyerekfejjel megtanultam, mivel nyulakat is neveltünk- akkor még leadásra is- hogy haszonállathoz hozzánőni nem szabad- mégoly aranyos is..
és persze más akkor is a dolog, ha nem csak babusgatni kapja kézbe az ember, azt az édes kis szőrmókot, hanem etetni, almolni, ketrecet takarítani is megkapja azokat... mert azért vannak a nyúltartással járó - "nem szívesen dolgok" - de pláne ha nem egy, de 30-40 nyúl van az akolban...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése