Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 20., hétfő

Új kenyér ünnepén sült bagettek

nem őriztem hagyományt, és kenyeret is magam, csak ebben az évben kezdtem sütni, eddig a kifli-zsemle volt poszton, valahogy a kenyér olyan misztikus volt.. a kenyérsütőgép persze más.. na de a magam dagasztottam forma, az tőlem messze állt.. de lényeg a lényeg, hogy ebben az évben több jó recepttel megpróbálkoztam, és sikerült, és élvezem, hogy egyre többször magam dagasztom, sütöm a kenyerem.. no de a gép sem megy a polcra...felváltva dolgozunk, egyszer ilyen - egyszer olyan, fő a változatosság :)

no ma, délidőben a hőség a tetőfokára hágott, hazahoztam nem pici gyerekem a pályaudvarról- na annyi a melegből épp elég volt, aztán a lucskos káposztából belaktunk, és leborultunk... de az a kis pihenés hihetetlen energiákat szabadított fel bennem, így kenyérsütésre vetemedtem.. mert kedvem szottyant.. egy egész kiló lisztet bekevertem, ám tudtam, hogy most hűtőben nem fog piheni a tészta.. mert holnap reggel Anyusnak is viszek belőle.. így lett 3 bagett megformázva.. na de ne ugorjunk ennyire hátra..

ezt a tésztát már korábban is sütöttem, annak a történetét itt: ... találod

ez is 1 kiló liszt (Bl 55-ből szoktam, bár kenyérlisztből is csináltam máskor) 650 ml víz, 7 gr szárított élesztő, pici cukor, és 3 kk só...összegyúrva- kidagasztva... ez lenne az alap..
de! ebben most 1 egész friss élesztő, 0,5 dl tej, és 6 dl víz van... elárulom nem bántam meg..szerintem így sokkal finomabb lett, mivel mind ki lett sütve... a hűtőbe juttatott változatnál, majd megint szárított élesztőt használok, bár ugye az csak 2,5 dkg élesztőnek felel meg- viszont több ideje lesz kelni.
a tészta elsőre lágynak tűnt most ( ugye a lisztek sem egyformák, mint tudjuk)
 és nekiálltam gyúrni...és gyúrtam.. csak gyúrtam...
 és gyúrtam... jó lenne polipnak lenni- gondoltam maszatos kézzel fogva a fényképezőmet...
 aztán szépen simult a ruganyos gombóc...
 a rekkenő melegben magára hagytam, más dolgom végeztem, egy ajándék olajfestményt kereteztem, paszpartu, stb..- évek óta készülök rá..így volt ideje, vagy 3szorosra kelni.. 8 literes a salátás tálam... nem sok hely maradt ;-)
 kiborítás után, csak szolídan 3 részbe vágtam, és 3 bagett formát csináltam. bevagdostam átlósan, s egyet keresztbe...
 a tálban voltak kicsiny tésztadarabkák.. kicsiny gombóckákra gyúrtam, és az egyik bagettet jól felgomboztam :)
 vízzel jól megkentem, míg a sütőt bemelegítettem 175 fokra- egyelőre légkeverés nélkül... a bagettek közé kis sütőpapírcsíkokat tettem, hogy ha össze is borulnak, ne egymáshoz ragadjanak...majd bedugtam sülni...
 a sütő 50 percig csak simán dolgozott az utolsó 10 percben 150 fokra levettem, és ráadtam a légkeverést...
 készek, illatosak... ami elmondhatatlan, az orrodon át eljut a szívedig..
 langyosra hűlt már, mikor megvágtam, a kóstolóhoz..szellős, de rugalmas, harapható..
 látod a paradicsomban is angyalok laknak... ;-))
 mit is mondhatnék.. nagyon finom..........részed legyen benne.. a Isten adja, a mindennapi kenyerünket ma és holnap is..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése