Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 12., vasárnap

nyúlcipőt rántottam.....

a nyúúúúl.... ( Gálvölgyi után szabadon...) a nyulakkal számtalan esetem megesett, mert régen anno még lehetett a székes fővárosban csirkét, nyulat, lovat, disznót tartani.... lovak, malacok a lábszomszédban voltak, a hazai csirketartásunkra én már nem emlékszem, de a nyuszikra igen.. akkor még jó üzlet, megélhetés kiegészítő lehetett... nem mellesleg el voltunk látva egészséges húsokkal... több év alatt számtalan esetem esett a nyulakkal, szép is jó is.. ilyen -olyan.. meg persze könnyes, mert könnyek nélkül semmi jó nem terem.... de most félre bú... de megtudod.. előre vagy vissza kell olvasnod... ha érdekel, tudom a nyulas történetek között megtalálod... 


a nyúúúlstory aktualitása, hogy barátosnőmék Mindeszenten nyaralván az éves nyúlfelvásárlásukba fogtak, és volt olyan drága, hogy nagy nagy nyúléhségemben megkérdezte én is kérek-e nyulat.. hát hogyne kérnék- de hát kapacitáshiányában csak kettőt... azt majd beosztom egy időre.. mert itt Pesten nem kapok olyan gyakran- vagy ha igen aranyárban...


ez egy nyúl a kettőből

feldarabolva


az aktuális kosztra előkészítve
a nyúl mellsők, a lapockák besózva, de a sóval alaposan elkerültem a nyúlmájat, mert annak nem tesz jót, mint semmilyen más májnak, ha előre besózod, sem cipő, sem medve, de még nyúltalpat sem ennék...

ez meg itt a sajtropogós..
a sajtropogós nem áll másból, mint a panírból kimaradt tojásból, és morzsából, sajtkockákkal fűszerekkel szaporítva. Gyakran ütök még bele tojást, hogy több legyen.. és a hússal együtt sütöm- valamicske hús-zamatot adva neki is...amire ügyelni javallott részemről, hogy a morzsás massza ne legyen túl kemény.. picit folyós legyen még, akkor is ha 10 percig állt és dagadozott, mert akkor lesz sütés után könnyed és "habos" a belseje...

a nyuszi májat egy kevés fokhagymás tejben mártottam egy órát, és most az a tej is a ropogósba ugrott, nem pazarlunk semmit...
 kitálaltam hát a rántott nyúl mellsőket, rántott májával és sajtropogóssal, és körtés-szilva csatnival... ( a chutney-ról  külön szólok.. itt: )

 a ropogós eltörve- látszik a sajt is benne....

 azt hiszem ennyi után már megbocsátod, hogy a csatnival nyakon öntött ropogósba beleharaptam...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése