Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 13., hétfő

Krumpli lángoskák

Valamikor réges-régen még Tatabányán amíg élt apai nagyanyám, nagynéném, nagybátyám.. ott ettünk a bableveshez, gulyáshoz mindig krumplipogácsát. Amolyan kis pogácsákat, amik belül kicsit "szalonnásak", ahogy apám mondaná, és szerette nagyon... ez a régi recept éledt újjá nálam, bár akkor amikor ÍGY, ebben a formában rákaptam, a kényszer szülte...A főtt krumplit ebben ugyanis krumplipürépor helyettesíti. egyszerű, nincs annyi mosatlan, meg van olyan, hogy az ember a vésztartalékhoz nyúl, ami mindig van nálam talonban a polcon... ilyen olyan oknál fogva. No meg arról nem beszélve, hogy újkrumpliból semmilyen a pogácsa, hiszen még nem lisztes, így alkalmatlan gombócnak, burgonyás tésztának. olyankor elő a porral, a probléma megoldva. Lesz még erre példa...

egy tasak krumplipürépor, 20 dkg liszt, 1 tojás, 2 dkg élesztő 1 dl tejben futtatva, kis cukorral, + 1 dl langyos tej, és egy jó nagy evőkanál zsír, összegyúrva. és két mokkáskanál só. Keleszteni nem kell... 


kb az egyharmadát nyújtottam ki kb. 1 cm vastagra egy nagy pogácsa szaggatóval... a többi, tálban letakarva menet a hűtőbe :)
forró olajban az előbb az egyik, majd a másik oldalát megsütve... jelentem gyorsan sül... :) :)
kitálalva... lehet kínálni sült szalonnával, sajttal, tejföllel, hagymával... :)
lehet simán kenyérpótló köret reggeli rántottához.. ha tepsiben sütöd... úgyhogy eléggé összkomfortos adag.. főleg, ha nincs kedved sokat pepecselni...
szerintem guszta.... kívül - belül... :) bár itt még sebtiben forrón félbetörve- zsírosnak tűnik, pedig nem az!! 
nekem ízlik, így mondok Jó étvágyakat :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése