Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. augusztus 24., péntek

alma-chutney .. mártás a nyúl alól...

A nyulas mártásom sikere arra inspirált, hogy ne babráljak mindig mézzel- borral ( édes borom, mint említettem csak befőzéshez van itthon), hanem egy pár üveggel tegyek el belőle, hogy amikor gondolom, csak öntsem nyakon a húsomat-- vagy éppen talpaljam vele.. szóval ez a kombináció, talán alma- chutney-nak is nevezhetnénk, remek dolog...

egy egész fej fokhagyma szeletre, darabokra vágva várta hogy hevüljön 3 ek oliva olaj... 

 a forró olajban megpörgetem, egy csokor rozmaringgal, halvány pirosra...1 jó mokkáskanál só is megy bele..
 3 kg édes-savanykás nyári aromás almafajta kockázva vár a sorára, hogy a fazékba repüljön.. ami még félben van, azt majd folyamatosan darabolom rá, semmiről nem késett le... szóval ez is benne a fazékban , 2 dl borral....
 kb 2 dl mézbe öntöttem a maradék 4 dl muskotályos fehér bort ( ez akácméz, én natúrban nem, de ételben szeretem..) és keverem, hogy az üvegben már cseppnyi méz se maradjon..
 jó játék.. nekem tetszett.. ahogy méz nem akarta az elegyet...





 a mézes bort is az almára öntjük, és szép csendesen hagyjuk vagy ékét órát főni, a legalacsonyabb fokozaton, vagy a legkisebb lángon... ... a vége felé kezd fortyogni, pöfögni, fortyogni.. mint a láva a kráterben...
 Üvegekbe zárva, mentek a dunsztba... de előbb kalapot kaptak, mert szerintem fáztak...
 Az eddigi fekete-arany kupakjaim, az idén fehérre váltottak, így magam szabtam színeket rájuk ;-)


 Húsalávaló alma chutney virágos köntösben..

RÁADÁS:
a helyzet, hogy szerintem a sorozatfotómban egyszer csak a méz-bor lelke arcot öltött, és megmutatkozott... igen-ám, de jelen ábra szerint ez ábrázatot csak én látom meg?... hát lehet.... egyelőre rajtam kívül senki nem látta meg benne... tehát lehet, hogy az én készülékemben van a hiba.. sebaj..
nem ittam semmit, nem vagyok semminemű szer hatása alatt... legfeljebb bevallom, hogy melegem van... :D 
ha valaki meglátja még- szóljon..... de én örülök neki... 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése