Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 25., csütörtök

a nagy klasszikus: SPENÓT tükörtojással

mert szeretem, mert zöld, mert finom, és mert csak... :)

néha belém száll valami- és megkívánom - elég gyakran meg tudnám tenni, mert nagyon szeretjük, de nem viszem túlzásba.. én hiszem hogy a szervezetünk tudja, hogy éppen mire van szüksége - hogy azt miből nyerheti ki "magának", azaz nekünk, és a MEGKÍVÁNÁS-valahol ennek a fizikai megnyilvánulása... emlékszem, amikor a fiammal pocakos voltam, mennem kellett befelé a kórházba, és doki bácsim mondta, hogy biztos ami biztos, vigyem a csomagot is.... oké.... na annak rendje módja szerint , egy nő felkészülten távozik otthonról a szülés közeledtével- így végigsikáltam előző nap ( a spenóttól erőt kapva ) az egész lakást ajtómosástól az ablakpucoláson át a portörlésig mindent... reggel úgy feszült a hasam, hogy még.. így bent is tartottak, ahogy az a nagykönyvben meg van írva..... beöntéstől az összes tortúráig... nos akkor megfogadtam, ha még egyszer szülök, biztos nem eszek előtte spenótot :D :D vagy ha spenótot eszem akkor nem szülök :) 


 így is lehet karikásra sütni :)
 én nem zsemlésen készítem.. csak egy kevés zsiradékban piritok lisztet, bele a fokhagyma átpréselve.. aztán felöntöm tejjel, mint a besamelt.. aztán bele a spenót apritva.. sózom, kóstolgatom.. ha kell bele még tej, hozzáadom :) forralok rajta egyet vagy kettőt és mehet is a tányérba..




Jó étvágyat kívánok :)


1 megjegyzés:

  1. A következőt találtam: Parajpuding(felfújt)
    (forrás: A magyar úri család konyhája c. szakácskönyv) van benne még sok érdekes.

    VálaszTörlés