Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 4., csütörtök

HOT-DOG KIFLIK

szóval..  a Házi Finomságok csoportjában- a Facebookon.., Sándor Andi csinált ilyet.. hm.. gondoltam, micsoda uzsonna lehetne belőle.. mert úgyis elfogytak a tegnapi kiflik :)) nosza rajta--- :)


hogy mi nőtt ekkorára..? Sándor Andi receptjét a HÁZI FINOMSÁGOK csoportból követtem szó szerint... (majdnem)

50 dkg finomliszt ... ( nos a helyzet, ilyen olyan bontott csomagjaim voltak: 40 dkg finomliszt BL 55, 8 dkg kenyérliszt BL 80, és 2 dkg Kukoricaliszt lett a keverék... így a két kis maradékot, maradéktalanul elhasználtam..)

1,8 dl langyos tej
1,5 dl kaukázusi kefir (lehetett volna tejföl, joghurt keverékkel pótolni, de vettem a fáradtságot, és hoztam ma reggel)
1 tk cukor a 2,5 dkg élesztőhöz,
1 tojás
0,5 dl olaj,
1 púpos tk só
2 ek burgonyapehely ( nálam krumplipüré por)

a tésztára vaj a kenéshez...
a tetején felvert tojássárgája van.. ( tegnap úgyis csak a fehérjét használtam..a sütihez habnak.. nem bántam meg.. olyan szép színe lett a kifliknek..)

szóval szépen ahogy szoktam- folyadék alul, rá a liszt, beetettem a gépet.. és indult a másfél órás dagasztás- kelesztési művelet.. itt ugye a végeredményt látjuk..

 szépen habosra kelt.. ragadni látszik, de nem az, csak úgy csinál.. nem kellett a formázásnál sem lisztezni...
 ahogy mondta az Andi, vagy a Fáma... 5 részre vágtam... :) a látszat ellenére súlyra egyformák :)
 26 cm -s átló simán kijön...az araszom csak 20 cm.. és mire megigazítottam a tésztát.. pont méretesre összehúzta magát a tészta :))
 megkenve vajjal átlósan feltekerve.. a nyurga rudat félbevágtam, és áttettem a sütőpapírra... néztem, hogy hányat tegyek egy sorba.. majdnem bevállaltam a teljes 5ös fogatot.. de valamiért az ösztönöm mást súgott... ( jól is tettem!!)
 a 40 perc pihentetés után kellően megdagadtak...
 bekentem hát őket a tojások sárgájával... :) és mentek is az előmelegített 180 fokra állított villanyos kemencébe :)
 hoppácska... ezek még itt is dagadnak.....
 22 perc múlva... nálam 28 lett... kiugrottak a sütőből... :) és ma nem égettem kezet , se kart.. de egy rovátkát húztam, mert ezt a receptet megtartom!! :) A kéménybe most nem írhatom, mert bélelik..
 a gyilkos ösztönök kiélése.. fel lehet szúrni a kifliket.. :)) ez még az első.... habkönnyű a tészta.. jó lesz vigyázni...
 aztán minden kifli megkapta a maga dugóját... hűljenek ki együtt így megbökve- "dugózva" :))))))))
 az ikrek ketté lettek választva :)
 a rolókészítéshez használt - Kedvesem által készített rudak - itt is jól funkcionálnak...sorakozóóóóóóóóóóóóóó :)
 megvannak ám mindannyian :) Holnap megint "reklamálás" lesz az iskolában :)) 
és másnap.. egy más nap...

hajnali pasi hot-dogok....a kamaszomnak útravalóra... hogy miért pasi..? elmesélek egy történetet.. olyan valós, mint én, hiszen velem esett meg... a valósággal való egyezés abszolút nem a véletlen műve... szóval régen irodaház.. büfé.. kértem egy hot-dogot.. fele fért csak a kiflibe.. a fele kilógott.. huncut büfés csak ( a fiam osztálytársának mamája).. nyomott egy csepp majonézt a virsli tetej
ére is.. én hajnalban.. mondván sehol senki még.. álmosan ballagtam a lifthez.. a gombbal voltak gondjaim.. tele mindkét kezem.. a hot-dogom meginogott... le ne cseppenjen nyújtom felé a nyelvem.. mire kinyílt a liftajtó és kb. 20 pasi nézett velem farkasszemet.. az ajtó fényévnyi lassúsággal záródott vissza.. a kitörő röhögés a liftaknában visszhangzott.. másnaptól csak női: vízszintesen vágott (amerikai módon).. hot-dogot voltam hajlandó megenni.... gondolhatod.. hetekig én voltam a téma a büfében... szóval.. :DD így esett a nagy hot-dog eset.. :)) ...

 ez pedig a női hot-dog :)))) .. egy kis csemege uborka extrával.. mert ennyi "pasi" közt, helye van egy "csajnak" :))

.... :D :D :D ...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése