Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 22., hétfő

nyulam-bulam mézben, borban....

nesze neked.. szálkásító menü.. nyulat választottam, de így nem bundásra készült.. ha már elvesztette, ne kapjon másikat... , és a sült krumplit grillezett zöldségre cseréltem, a rizs laza répa kiegészítést kapott... no meg kisebb adagot.. :) menni fog ez látom.. s ha késő estére éhen akarnánk halni.. akkor majd egy kis esti desszert befogja a szánkat.. persze gyümölcsből.. hogy mindenkinek igaza legyen :)

mézben borban tapicskoltak a nyulak lábai.. grillezett zöldségekkel társultak... és ha már a nyúl szereti a répát, hogy ne legyen boldogtalan, a répát a rizsbe dugtam :)
sóval, borssal meghintettem, olivával csepegtettem a zöldségeket előkészítve a grillezéshez.. bébi padlizsán most kapott fellépést, aki szorgalmasan érett a teraszon, két húsos paprikával egyetemben... boldog végzetét élvezte a tepsimben... még egy kis pizzáról lemaradt brokkoli, és puhára párolódott szára is helyet kapott, nehogy a nehogy kárba vesszen....
a nyulacskák tegnap este be lettek sózva, így türelmetlenül toporogtak, vágyakozva a tepsibe... kaptak egy kis őrölt gyömbért- tekintettel a náthaszezonra.. meg rozmaringot, mert az meg jár neki...
megcsurgattam mézzel... minden egyes combot.. egy kávéskanálnyit játszottam el minden egyes darabon, élvezve, ahogy a szorgos dolgos méhecskék munkájának eredményét... 
azt sem bántam, ha egy kicsit lecsurog a tepsibe.. hiszen nem vész majd kárba ott sem..
 másfél deci olaszrizling.. ezúttal nem a poharamba csurgott.. "lábvizet" adott a nyúlcomboknak.. igazából lapockáknak..
 még meghintettem frissen őrölt borssal.. el sem hinnéd, ha én ezt lehagynám... és alufóliával letakarva mennek párolódni, mindenféle zsiradék nélkül a sütőbe.. amely már éhesen tátja száját.. a serpenyőt befogadni.. ( 180 fok)
félidőben a grillezés alatt álló padlizsánt megforgattam... se fakés, se hámozás.. mégsem keserű.. illatos, karamelles ahogy az illendő...
40 perc múlva lerángattam a nyulakról az alufólia köntöst, és hagytam hadd kapjanak piros színt egészen, hogy kiteljesedjenek, és a mézes boros szaftom beforrjon.... 
 illatozik minden falat, csinosítva tányérunk.. a az evőkanálnyira zsugorodott ízes szaftot elcsepegtetem, mint valami illékony esszenciát...
  a sült brokkoli tette fel a rizsre a koronát...
 ha harapnál belőle.. tedd csak bátran.. húzd magad elé a tányérodat.. hiszen Isten tartotta jó szokását, s adott.. kívánok hozzá jó étvágyakat.. :)


mert így jár az a mama, aki végre kitalál egy egész heti menüt.. és első reggel a fia bejelenti: szálkásítok. puff... na akkor látod.. fejre állunk, de zavarba nem jövünk..kicsit duzzogva bár, de törve nem...

2 személyre:
4 db nyúl lapocka (mellső comb, gerincével)
só, bors, rozmaring, őrölt gyömbér
4 kávéskanál méz
1 1/2 dl száraz fehér bor ( lehet félédes is)

köret:
grillezve 1 kicsi padlizsán, 2 db paprika, egy kevés brokkoli, fűszere csak só, és bors, néhány csepp oliva olaj

rizsköret:
1 nagyobb sárgarépa, 3 ek olajon pirítva, majd belévetve 2 dl rizs, amikor kifehéredik a rizs jöhet a
4 dl víz, petrezselyem, só, bors








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése