Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 23., kedd

Őzlábgomba rántva :) és egy újabb levadászott teríték...

életben fogunk maradni :) ezt komolyan mondom! :)
reggel feltámadtam, hogy annyira jó idő van, nem érdekel semmi, én megyek gombázni.. eredeti meghívásom gombára máshová szólt, de mivel a kamaszomon úrrá lett a lustaság, hát felhívtam a barátnőmet, volna-e kedve... egy visszahívás után kiderült hogy volt, de ... egy feltétellel, amely csak annyit módosított a dolgokon, hogy nem mentünk annyira messzire... 

mindegy miért.. messzire nem mehettünk... és amerre jártunk.. részint sokan voltak már előttünk is.... "rendesen iparszerűen" lerabolva az erdőt....kutyával is, szerintem a tölgyesben szarvasgomba vadászon ...de azért... lám.. nekünk is jutott... volt néhány , amit nem ismertem...no meg, abból amit ismertem, sem szedtünk fel mindent, ott maradt a galóca is, no meg  a gyűrűs tuskógombát a susnyásban (szeder, kökény, vadrózsa rengeteg) hagytuk.. nyersen mérgező, csak 20 perc főzés után fogyasztható, hát úgy beszéltük meg, "te inkább maradsz"...

AKI, NEM ISMERI A GOMBÁT- AZ  fogyasztás előtt VIGYE EL VIZSGÁLTATNI, AKI FÉL A GOMBÁTÓL, AZ NE IS SZEDJE! A SZABADON TERMŐ GOMBÁVAL NINCS HŐSKÖDÉS!


az ember azért kezdett el vadászni, halászni, gyűjtögetni, hogy meg is egye, azt amit zsákmányul ejtett :) és ha már zsákmány.. akkor illő tisztelettel , de bolondosan lett kitálalva :)
 "bolondoknak, bolondgomba..." :)





Őzlábak buksija a java a barátnőmék tálcáján maradt :)
 arany tinóru- micsoda boldogság ennyit együtt látni :) bimbós pöfeteg, gyapjas tintagomba, és egy kevés árvégű fülőke :)
 és egyetlen kicsike fafül gomba.. amikor egy galambgombát mutattam Valiéknak, akkor esett rá a pillantásom :) de ott nem hagytam :)
 íme a reális mérete... 2,5 cm a cseppecske fülecske :)
 most nem aszalok-szárítok, elálmosodtam a majd 3 órás sétától, a tintagombák miatt meg igyekezni kellett, így amit nem rántottam ki őzlábat, meg a többit, hagymán lesütve teszem a fagyasztóba. szépséges kavalkád.. ó ha illatát is éreznéd. Ebből egy kevés a gomba levesbe, pörköltbe, raguba.. úgy megbolondítja a többi bolti gombát, hogy még! leírhatatlan..
 nem felejtem el közelről mutatni, kékül a drága elvágva.. csodás aranytinóru...
 s hogy a kalapját is lássad :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes (szokás szerint) a tálalása ennek a finom ételnek!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi.. Köszi.. Köszi :) bolond lyuk, meg bolond szél.. és még jó hogy nem a bolondgomba, ment az agyamra :)

    VálaszTörlés