Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 16., kedd

Pillangós gyümölcsleves:) :)

a nyári hideg gyümölcslevesek, amik jellemzően főzés nélkül készültek, most esik, október van... mégis kedvem szottyant egy kis meleg (langyos) gyümölcslevesre.. valahogy szóba keveredett és kamaszom felemlegette, hogy milyen régen csináltam... nosza.. nekem sem kellett több :)... őszi lett a gyümölcsleves... mert a leves helyett egyenes a pocakomban landoltak a még most is érő ( és ezerrel virágzó!!) epertermések...

az alap így indult, egy kis gyümölcs csendélettel,a többit meg hozzá "gyűjtögettem" .. darabolva, fahéjjal, szegfűszeggel egyenként fejest ugrottak a tenyerem alkotta trambulinról 1 liter vízbe.. ó micsoda lubickolás.. mint nyári strandokon...gyengéden megszórtam cukorral.. nem szirupot főzünk!!... bár kis üvegekben a birsalmakompót kimaradt ízes levét eltettem, és abból egy két decis adagot beleöntöttem... így ízében egy kis birsalma is társult...

akkora az ananász, hogy futja még pár dologra és csak úgy natúr is jut nasinak belőle.. Kedvesem meglepett egy nem kis bébi ananásszal :).. szóval gondoltam az ananász is belefér.. ő a vendégművész, vagy távoli rokon.. a gyümölcsök nagy családjában.. bátran állítom, a hazai családtagok szívesen befogadták...
a citromért nyúltam a hűtőbe, és kezembe akadt pár muskotályos szilvaszem, hívtam őket, s nem kellett nekik kétszer mondanom, önként és dalolva ugrottak a levesbe 
 a citromdarabokat nem csak belefőztem, bele is facsartam.. nem zavar hogy nyomott formát kaptak, mert később ők azok, akik repülnek a levesből...
gyümölcstől függő 5-10 perc intenzív forrás....és érkezik a 2 dl tejszínes habarás, vaníliás cukorral, és egy kevés liszttel .. (aki tuttira akar menni használjon egy vaníliás, vagy tejszínízű pudingport- eltalálni a mennyiséget, hogy ne kellejen hígítani-még sűríteni a leves mennyiséget)... kicsit macerás bal kézzel önteni, és jobbal fotózni.. de fordítva sem jobb... mégsem bánom, hogy nincs két jobb kezem, vagy három... 

egy két perc múlva kész a krémes, gyümölcsösen édes-kicsit savanykás leveske.. én szeretem forrón fújva is.. ( most nincs nyári 40 fok, hogy ez problémás lenne) ... és már csak ki kell hűlnie langyosra a tálaláshoz :) 
 egy karika ananászt 4-be vágtam, néztem, hogy is biggyesszem bele a levesbe.. és elborultak a drágák, kinyíltak, mint a szárnyak... innen jött az ötlet.. az ananász pillangóra..a többi csupán játék.. aminek -ismersz -.. én sosem vagyok ellene
 :) és ha már játék.. vegyük komolyan :)
 lehet hogy esőben nem hatásos, de talán egy picit jobb lesz mindenki kedve :)
 bár ovisok már nincsenek a családban.. mégis egy mosolyt kiérdemlek..:)))) a jóízű kanalazás mellett :)
Jó étvágyakat kívánok :)

hozzávalók 4 személyre:
1 liter víz
4 kisebb körte
1 nagyobb alma
4 szem ringló
6 szem muskotályos szilva
1 karika ananász a levesbe + a díszítéshez
1 fél citrom
egy maroknyi szőlő
( és bármilyen gyümölcs ami kedvedre való)
1 rúd fahéj
szegfűszeg
cukor ízlés szerint
2 dl tejszín
1 púpos kanál liszt vagy 1 tasak vaníliás vagy tejszínízű pudingpor

ebből sosem szoktam kevesebbet főzni, mert rájárunk :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése