Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 6., szombat

Romantikus vacsora.....

.. valahogy több dolog összecsúszott, mint tavasz közeledtén a balatoni jégtáblák.... kiírtam egy versenyt a facebookon, jelszava a szőlő...már a szavazásnál tartunk... :) gondoltam.. a kiíró miért ne játszhatna, csak úgy- függetlenül... ;-) tudom szokatlan, de miért ne... én persze nem vagyok érvényes pályázó , aztán meg a Kedves megérdemli, hogy kettecskén valami romantikus feeling töltse meg asztalunkat is... és ő mostanában kimaradt minden gyümölcsös vacsorából. ideje volt neki is juttatni belőle ...


nem más ez mint gyömbéres csirke, vegyes párolt gyümölcsökkel és mazsolás fahéjas rizzsel.. lehet, hogy most a fejedet csóválod.. mennyivel jobb lenne ez csemege uborkával... én a sósat sóssal nemigen bírom, mert eldugít oly hamar.. de egy kevés sós, egy kevés édeskés... egy kis hús, egy kis gyümölcs.. nekem rögtön másképp hangzik.. persze kiderült már, hogy én ezt nagyon szeretem :) erre rá kell kattanni... bele kell szeretni.. nem erőltethető semmiképp..

 azt hihetnénk, hogy ezer meg egy dolog kell hozzá.. mert bonyolultnak hangzik.. persze messze nem olyan nagy ördöngösség.. csak az alapanyagok mások, mint a klasszikus rántott hús, sült krumpli páros:)

na szóval két csirkecomb beugrott a tepsibe.. nincs rajta más, csak só és gyömbér...(nagyobb diónyi reszelt friss gyömbérben és sóban ázott vagy 3 órát) majd 2 ek oliva olajra fektetem őket a tepsibe... melléjük hullt 2 alva cikkekre vágva, két körte, és jó marék szőlő.... kapott még frissen őrölt borsot...majd becsusszantottam fólia nélkül 15 fokra a sütőbe.. ( semmi légkeverés)

 itt az idő megpirítani a rizst... néhány kanál oliva olajon... mazsolát vetettem bele, pici borsot, egy késhegynyi őrölt fahéjat, és egy csipetnyi sáfrányt, meg egy csipet sót... hasonló illata lesz, mint a jázmin rizsnek, amiért én nagyon oda vagyok.. egy két kavarás... és öntheted nyakon a 2x-es mennyiségű vízzel.

amikor felforr, és a rizsszemek elérik a víz tetejét a dagadás közben, egyszerűen leveszem a tűzről, lefedve félrerakom... mert amúgy is kell a hely majd a gyümölcsös folytatásnak, így minden ugyanabban a pillanatban lesz készen :)

tik-tak.. tik-tak...

 30 perc múlva kifelé vele...a csirke még fakó. a gyümölcs átforrósodva, levet eresztve... kicsit átvette a gyengéd gyömbér illatot, míg a húsba a gyümölcsök íze költözött
 egy serpenyőbe átlapátoltam a gyümölcsöket.. a hús a serpenyőben maradt
 csak egy kevés levet hagytam alatta.. és visszatoltam a sütőbe 150 fokon, de immár légkeverésre. pirulni... ha nincs légkeverés, vedd fel a hőfokot úgy 180 fokra...
 a kiszedett gyümölcsökkel óvatosan bánok, nem akarok pürét csinálni belőle.. rácsavarom egy fél citrom levét...

 majd ellentételezésképp a sósat, savanyút kiegészítem az édessel, 1 púpos evőkanál barna cukorral...és összeforralom sűrű szafttá mindazt ami alatta van.. egyben szépen karamellizálódnak a gyümölcsfalatok :) 

egyszerre kész a pirult gyömbéres csirke, a rizs puhára párolódott és forrón illatosan csusszan a tálra a párolt gyümölcshalmaz :)

 

 az almát kiszúróval megformáztam :) dekoráld kedvedre.. a szőlőszem valahogy odakívánkozott, ahogy a zöld is.. most bazsalikom képében fényeskedve :)

 TIPP: almát, téli gyümölcsöt zöld lombosra fakaszthatunk, ha a szárát kiveszed, majd visszatolod, egy menta vagy bazsa levelet magába zárva :)

 

 Remélem egyszer támad rá kedved, hogy megkóstold.. a rajongók már tudják :) És egy PASI vélemény, aki húst hússal eszik.. az egyik legfinomabbnak titulálta, azok közül amit eddig evett :) 


Hozzávalók 4 személyre

4 csirkecomb
egy nagyobb darab friss gyömbér, vagy 1 mk őrölt gyömbérpor
4 alma
4 körte
25-30 szem szőlő
néhány kanál oliva olaj
2 dl rizs
4 dl víz
1 csipet sáfrány
10 dkg mazsola
1 púpos evőkanál barna cukor
1/2 citrom frissen facsart leve
1 késhegynyi őrölt fahéj
só, frissen őrölt bors

díszítés ízlés szerint


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése