Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 6., szombat

Lebbencsleves... megint egy nagy klasszikus

egy nagy klasszikus.... hetek óta csiklandik rá az ínyem..... most megvolt rövid idő alatt.. mert szobaátrendezés, könyvespolc, és minden... két tárgyalás, és szaladgálás közt.... csak úgy foghegyről.....szóval ha az ember elfelejt enni.. beleugranak a gyomrába a farkasok.. és nem D. joghurtot akar enni pocakkal, hanem valami ütős dolgot.....mert tényleg furcsa dolog.. mert reggelit mindannyian később szeretünk enni, de ha kimarad.. elmarad, ellenben könnyen beleszaladunk abba, hogy azon kapjuk magunkat késő délután, hogy még nem ettünk semmit.... lehet, hogy ezért van hogy annyira jólesett...és bármit főztem volna ugyanígy járunk.. de lebbencske most különösen simogatóan hatott...na de ne is szaporítsam a szót, mint öregasszony a levest.. ha vendégei befordultak a sarkon..



belevalók csendélete... nem titkolom, mostanában kaptam rá eme mementókra... de rájöttem meg van a maga varázsa:) arra már ritkán kerül sor, hogy mindent aprítva tálkákba rakjak, mert igazán nincs az a blog,, vagy fotó, amelyért pluszban mosogassak :) és hidd el nyájas olvasóm... nem lusta vagyok, csak kegyetlenül őszinte :)


sok, sok puha szalonnabőrke... és a több a hús mint szalonna.. sülésnek indul..... pattogós ropogósra.. nekem a füstölt bőrke nélkül szinte mit sem ér.. ahogyan a bableves sem :) úgy gyűjtögetem a lehulló bőrkedarabokat a szalonnákról, mint más az aranyat.. külön dobozka van erre befogva a hűtőben, igaz- ez az adag csak ebből a szalonnából maradt az elmúlt napokból :)
 a pirult szalonna, és a jó  lebbencstészta... minden másra csak eztán kerülhet sor... nem adok kegyelmet a tésztának, fővéskor sem lehet fakó...
 hopp a hagyma...
  répa, gyökér.. jöhetnek sorban.. és eggyé válhatnak az aromák.....koronázva 3 kanál jó házi lecsóval.. ( az utolsó üvegből...)
 és kertecske (balkonocska) termése a zeller... a bors, a piros paprika, a csipős paprika, só...

aztán kap egy kis vizet..kicsike 2 litert. és úgy rotyog és forr.... jöhet a krumpli.. (nálam apróra vágva) lecsendesítve a nagy buzgadalmat... 
 aztán újra dübörögjön és fortyogjon a katlan...
 kitálalva.. kérsz-e?... bőrkével, vagy nélkül.. csípős paprikával, tejföllel koronázva? vagy azt elhagynád?.... mond hogyan szedjem tele a tányérod?
 
 

de azért ne hagyjuk el a klasszikus feladatot.. bár kevésbé vagyok híve:) Hozzávalók 4 személyre :

15 dkg bőrös, húsos füstölt szalonna
15 dkg lebbencstészta

1 közepes hagyma
3 közepes krumpli
1 répa, 1 gyökér
2 nagy zellerzöld szárával
1-1 paprika és paradicsom, vagy 3 jó ek. kész lecsó :)

só és bors  valamint csípős paprika ízlés szerint 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése