Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 17., szerda

"Masnipótló" sajtos muffin :)

... úgy esett a nagy eset, hogy Mókuskák jöttek .. ha Mókuskák jöttek, akkor masnis az élet.. de a fránya bótos-bácsi nem gondolta, hogy én viszont tényleg komolyan gondoltam.. de nem volt időm bolyongásra, hogy leveles tészta után járjak.. hát jött a kérdés " szánom-bánom, lehetne-e muffin a kalácsom, azaz masnim..." .. nagy duzzogva, oké.. ahogy mondani szokás nálunk.. Mókusok közt :)) így hát Mókus Ödön, ülve egy bőröndön, a Köröndön, megkavarta, megkeverte, megsütötte, mindmegette.. a masni helyett készült muffint :)

magyarra fordítva, élő-hús vér ember-barátaim érkeztek röpke , de annál szeretettel-telibb látogatóba, nem kaptam leveles tésztát, amiből készült sajtos masnit- kicsit odasütve módon mindannyian imádjuk, de ők különösen, és mindig szoktam számukra sütni.. :) amolyan mókus-védjegy :) és valamit ki kellett ötölnöm-törpölnöm... 

kivételesen dupláztam.. így lett 25 db :) Mókus-csemege lett 18..(annyi formám van jelenleg), a maradék 7 "Pandábavalóból" egy legalább nekem is jut :) 
River Cottage Hugh-ja a jómúltkor épp elárulta, hogy a jó muffin-nak a keverésben lakik a lelke... azaz mint a galuskát, nem szabad agyondolgozni a tésztát... ő nem szitál, hanem habverővel átkeveri a lisztet.. szóval- szót fogadtam.. 50 dkg lisztben habverővel elkevertem 2 sütőport, és egy mokkáskanál őrölt borsot, és 1 teáskanál sót- hogy levegőt vigyek a lisztszemek közé...
 aztán kapott két egész tojást, és nem egész fél liter kaukázusi kefirt (most joghurtom nem volt itthon)..
 a legvégső folyadékként pedig 2 dl olajat:) (használhatsz a mennyiségnek megfelelő más zsiradékot is- de így pont jó volt)
 és a legeslegesleg- legvégén 20 dkg durván reszelt sajtot ( a fele lehet füstölt is, én edamit használtam)
 karikáztam kolbászt, te tehetsz bele, sonkát, párolt gombát, párolt hagymát, párizsit, virslit, amit gondolsz..
 fakanállal éppen átdolgoztam, nem kevertem sem elegyre, sem habosra- csak úgy mint a galuska tésztát szokás, ami annál keményebb lesz, minél jobban kidolgozod, azaz éppen csak elkevertem, hogy mindenből mindenhova jusson...
 jön a "bénázás" kanál meg a fényképezőgép párosa.. megint bal kézzel kell ügyetlenkednem, hogy belekanalazzam a formába a tésztát. jó púpos kanálnyit tettem 1-be, 1-be :)
 egy egy kolbász szeletkét a tövéig lenyomtam, mert a tészta úgyis felhozza, ne billegjenek majd a végén a muffinok tetején..
 megszórtam egy kis frissen őrölt borssal, egy kis csípős mexikói keverékkel (=chili) , no meg gazdagon szezámmal
hogy miért is csináltam két fényképet ebből, talán mert tetszett... hogyan mutat a tészta a sötétebb formában :D :D 
 160 fok légkeverés nélkül :) 30 perc múlva kiabáltak a sütőből.. "mi készen vagyunk kérem szépen" :) nem is haboztam sokáig.. és máris vittem őket a Mókusok elé.
 csinoskák és nem esnek össze:) a többit útravalónak Mókuskáknak becsomagoltam :) de a jövő hétre ígérem lesz a kata féle égetett masni :)
 A Panda muffinok is elkészültek.. egy kis  lapka-sajt-kalappal..



eltörve...:D :D  jól van.. nem kérek kommentet :)
tapasztalat, hogy órák múlva is puhák, ruganyosak.. kiváló vendégváró falatoknak, sörre-borra, vagy gyomor alapozónak :) 

Jó sütést és jó étvágyat kívánok :)




4 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon bejön ez az ötlet. vagy recept, vagy rögtönzés vagy ami :D lényeg hogy a két kedvenc, sőt! három kedvenc együtt van: muffin, kolbász és sajt !!! :D bizti hogy ki fogom próbálni!! Köszi:)

    VálaszTörlés
  2. :) Egészségedre váljon.. mivel én kevés édességet eszem, így a sós változatok "zsebben" vannak nálam. Sokan nem is gondolták, hogy nem csak édes muffinok léteznek :) van sok változatom, igyekszem szorgalmasan megsütni őket :) Több barátomnál sikert aratott amikor megsütöték :) kíváncsi vagyok Nektek hogy fog ízleni :) Kata

    VálaszTörlés
  3. Nos, ahogy gondoltam. Nagyon finom lett, bár az én családi és baráti köröm inkább édesszájú, viszont az unokahugom és én kivételek vagyunk, és nagyon izlett. Jól bevált ugyhogy máskor is sütni fogok :P Köszi a receptet :) Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Évi hogy ízlett.. igen a muffinok világa alapvetően édes, és én is bajban vagyok, mert inkább a sós a kedvelt nálam is.. ezért is igyekszem nekünk sós-pártiaknak kreálni :) Kata

      Törlés