Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 20., szombat

Bébityúk esete a bébicéklával :)

nem bonyolult az eset, hogy bébityúk hogyan találkozott a bébicéklával, és micsoda románc lesz ebből.. együtt utaztak összesimulva egy nagy zöld malaclopó táskában.. összemelegedtek.. a nagy zötyögés és kinyer-kanyarok alatt... .. hát én őket szét nem választom.. mert nem vagyok ám semmi jónak elrontója.. :) Ja!! és szószátyár recept.. mint mindig: a képek alatt :)

persze furcsa, ha egy vacsora esetén nagyobb hangsúlyt kap a köret, mint maga a főétel.. de .. óh már megint egy "de"... valóban.. jó lenne néha kibújni a bőrünkből, és a tradícióktól elszakadva, másképpen is megízlelni az ételt..

Nincs titok, sütöttem a céklát, és nem főztem..nem saláta vagy savanyúság lett belőle, hanem KÖRET!! :) aki szereti, kívánom vegyen bátorságot megpróbálni.. ha más nem kicsiben, kísérletképp :)



itt volt a kezdet, egy hiányos csendélet.. a bébityúkkal, céklával, almával.. egyszerű, de mégsem ennyire egyszerű a helyzet...
A céklát nyersen hámozzuk.... (száraz és tényszerű mondat...) 
TIPP/PRAKTIKA:
ha nincs gumikesztyűd, egyszerű a módszer, húzz egy kis zacskót a kezedre. és nem lesz lila a tenyered több napig.. és nem kell magyaráznod, nem allergiás vagy, csak céklát hámoztál :)
a cékla tiszta- pucér lett, hámozóval lerángattuk a ruháját.. de mégsem okozott számunkra maradandó festék pöttyeket :) 
felvágni is könnyű :) persze ne csak a zacskóra, az ujjadra is vigyázz.. de a céklát ebben a fázisában.. most egy időre elfelejtjük.. lesz még róla szó.. :) 
 csak mutatom, hogy ez bizony tényleg tyúkocska, ha bébi is... ott vannak a tojáskezdemények, amiket szűz-futószalag csirkében sosem találsz meg :)

(hú de szépem mondtam, hogy ez a madár már meg volt cexcualizálva egy kakaska által.... biztos az is egy bébi-kakas volt...bocsiiiiiiiiiiiii ihihihi )
 ki kellett terítenem, besóztam szépen belül is... meg leszedtem a maradék szőrét, lánggal, mert a tyúk nem pihetollas, de szőrös ám, mint a vénasszony bajusza -álla....bánja kánya.. epiláltam :)
 aztán hasra vágtam.. na tessék, csak egy cékla érte pucéran a deszkát, de máris belépő pecsétet nyomott tyúkocskára.. na mindegy, ebben a discoban elmegy.. majd a végén úgyis együtt riszálnak majd tányértáncot..
eljött az ideje egy jó korty koccintásnak.. tyúkocska béke püspökfalatodra.. hess madárka, hess sütőbe.. nekünk meg egészségünkre.. a kortyot.. :) persze nem iszunk előre a medve bőrére.. mert most a tyúkra iszunk... :) 
 almaágyat kapott tyúkocska.. fokhagyma hozzá az öblítő... két gerezd apróra vágva.. frissen vágott kakukkfű, bazsalikom, és zsálya feküdt rá... mint illatos öblítő.. egy jó pohár borral koronázva.. ebben az ágyban megy szoláriumba tyúkocska.. fene jó dolgában ... :)
Lefeküdt szépen a bébityúkocska...borsot és egy kis csirkefűszert kapott fiatalsága emlékére.. ám.. most magára hagyjuk, alufóliával fedve 150 fokon bent a sütőben.. majd egy óra múlva pislantást vetünk reá... hogy a céklával közben mi a helyzet.. nos azt övezze még egy kis titok :) 
... a madárka már egy órája párolódik a borban.. amikor ez a tepsi is bekerül a sütőbe.. egy kis oliva úgy 2 kanál -alapozott, majd ráment a karikára vágott cékla NYERSEN!! , és cikkekre vágott alma, bors, egy csipet só, és 1 dl fehérbor, hogy passzoljon a madárhoz :) és bement a sütőbe.. a madár alá :) SÜLNI!! :) az eddigi 150 fokot, 180 fokra csavartam
 közben útjára indítottam egy klasszikus besamelt. 3 dkg vajjal---
 megy rá 3 dkg liszt.. jól átpiritva...d nem rántást csinálunk!!
felöntöttem 2,5 dl tejjel... borsoztam, még nem sóztam... 
 sűrűre főztem, ahogy illik.... meleg pudingosra
 majd beltettem egy hatalmas kanálnyi ecetes tormát..
 még egy kis bors, egy csipet só, és egy kávéskanál cukor tette teljessé az ízeket... nem más okán - szerintem már biztos kitaláltad...- mint a tormamártás készült a sült céklához
 a bébityúkom húsa omlósan puha.. úgy szalad bele a húsvilla, mint forró kés a puha vajba..( na persze.. vagy két órája sül almában-borban.. pedig csak 1,1 kg-s a drága)
 hajrá 200 fok és légkeverés.. ejnye hát, milyen dolog ez????? pucér "pipinéni" után nem leskelődünk ám a szoláriumba!!!
 készen , ropogósan :) ideje előjönni végre.. vártunk rá eleget.
 megpirult a madár, megsült a cékla-alma :)) gyerünk tálalni, úgy a jó ez: FORRÓN ..
a csirkeolló simán vágja a gerinc mentén végig... :) 
kitálalva, egy kis krumplipürével, a sült céklával tormamártásban :) és egy fél BÉBItyúkkal :)) 
 remélem Te is elégedett vagy a látvánnyal.. az illatokat legyezem feléd... bár komolyan mondom 4x éhenhaltam, míg megsült:) tyúkot sütni, akkor is ha bébi, igen komoly türelemjáték, de egy biztos megéri.. mert ebben nem harapod ketté a combcsontot...! ennek kapirgálós íze van kérem.. szóval megint azt mondom, biztos, hogy a türelem, csodás ízeket terem.. no meg rózsát.. ami nincsen tövis nélkül.. naná a tövis volt a várakozás :))
 ime a sült cékla a tormamártással... annak aki SZERETI a céklát egyébként is, javaslom próbálja ki.. mert a cékla nem csak savanyúságnak való tormacsíkokkal, de igen egészséges falat, ha köretnek a tányérodra kerül!!!
 Isten tartsa meg jó szokását, hogy adott.. s kívánok néked is jó étvágyakat!!!


Hozzávalók 2-4 személyre:
A sült madár:
1 bébityúk ( ha ráérsz sütni).. vagy egy csirke
2 alma
2 gerezd fokhagyma
kakukkfű, zsálya, bazsalikom
2 dl fehérbor ( száraz vagy félédes)
só, bors
**************
sült cékla köret: 
80 dkg cékla
1 alma
1 dl fehérbor
pici só
**********
tormamártás:
3 dkg vaj
3 dkg liszt
2,5 dl tej
1 kis üveg (220 ml) ecetes torma ( csemege vagy erős, én az utóbbit használtam)
só, bors ízlés szerint
1 kávéskanál cukor
**********
+ egy kevés burgonyapüré.. a simaságért...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése