Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 17., szerda

Szendvicskenyér....

Meglátni, megtetszeni, kipróbálni.. ez volt a menet... igaz én megint géppel dagasztottam, és nem kézzel, tehát a menete, az kicsit más lett, de minden mást megtartottam,, kivéve, hogy a kistepsit sütésre le kellett váltani, mert szó szerint kidagadt belőle.. és kénytelen voltam elővenni egy nagyobb sütőtálat.. szögletes formákkal még nem vagyok elengedve, de sebaj, nem vagyok az aki nem találja fel magát :) amúgy meg egyébként is kellett valami szendvicshez valót sütnöm:) miért ne.. gondoltam ... ilyen még az én konyhámban nem volt :) 

a receptet a Facebookon láttam Sándor Anditól... de a Recept-abc oldalán is ott van, azaz ITT


szendvicskenyér, amiből nem vágod, hanem leválasztod a szeletet, és úgy vágod ketté... :)

én most megint gépre bíztam a dagasztás-kelesztés tudományát- Andi leírásában kézzel-gyártott írt módszer van, ezt leszámítva követtem szigorúan (majdnem) az instrukcióit :)

a gépben 1 dl meleg tejben cukorral futtatom az élesztőt, utána adok hozzá minden folyékony hozzávalót, kalácsoknál a tojást is... és legvégül a lisztet.. aztán csak a 8-as program beállítás és a start gomb megnyomása a feladatom.. ja meg másfél óráig azt csinálni, ami épp a dolgom...
 rendesen dagasztva kelesztve... 

A tésztához valók a recept szerint (zárójelben ahogy én fabrikáltam):
500 g kenyérlisztes finomliszt ( én sima BL55 finomlisztet használtam)
1 tk só
1 tk cukor
2,5 dkg élesztő
2,5-3 dl tej (2 dl tej és fél dl főzőtejszín kombinációt tettem bele)
1,5 dl joghurt (1 pohár joghurtot adtam hozzá... az 140 ml )
2 ek étolaj (2 löttyintés..)
és olaj a kenéshez

...már megint olyan "kőleveses" módon álltam hozzá :)
a tészta jól tartja magát, a levegőt bent tartja, sehova nem ragad, és dagad mint a veszedelem... tetszett :)
nem nyújtottam túl nagyra, de erős fél cm vastagra...jópofán szaladtak ki belőle a levegőgömbök a nyújtás során, amit azért egy kicsit sajnáltam.. 
 8 felé vágva, most nem sikerült pontosra
 felcsavarva lazán könnyedén...
 nem kérdéses mely "szeletek" lesznek kamasz adagok...
 olajozva mennek, lapulnak egymáshoz..
 szépen benne mindannyian.. a teteje is olajozást kap..és most jön bnémi várakozás.. 20 perc kelesztés kell a levegőn neki, hogy az adjusztálást kiheverje.. nekem meg amúgy is a kacsa sült a sütőben.. 
 ajjajjjjjjjjjjjjjjjjjj :) láttam itt már problémák lesznek, de bíztam .. miben.. nem tudom.. tán a csodában.. de lám megint igaz lett, az első gondolat a hasznos :)
 és még jobban ajajajajajajaajajaja... keressük meg azt, amit eredetileg gondoltam.. aztán mégsem alapon félreraktam.. mert ebből bizony nem csak kikel, de kifolyik majd a kenyerem...
 lám a jénai fedőben már elférnek :) és még jobban megnőnek a sütőben 180 fokon...
 kicsit kócos, de fene bánja, hogy nem minden szelet lesz egyforma, hiszen a nagyobbak majd a kamasz pocakban landolnak holnap :)
  szendvicskenyér, amiből nem vágod, hanem leválasztod a szeletet, és úgy vágod ketté... :)
 még meg kell várnom, míg a rácson kihűl...

remélem neked is tetszik, és veszed a bátorságot.. és kipróbálod.. ha már buktát sütöttél, ez sem megy máshogy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése