Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 3., szerda

Pék kifli.. mert a pékek hajnalban kelnek...

ma 4:30-kor keltem.... vártam, hogy Kedvesem megérkezzen.. gondoltam, ha már homár.. ne üljek tétlen, mert az nem az én kiflim, azaz kenyerem... betöltöttem hát a gépet.. és csendesen bóbiskoltam....a Párom persze késett... így megint nosztalgiáztam.. míg kelt a tészta.. megnéztem KOJAK "legújabb " részét.. úgy 20 évvel ezelőttről... :).. végül a Párom is szerencsésen megérkezett.. de ha tudom, fél 7-ig alszom :)) persze nem bántam...



még jó hogy a gépi dagasztásra rátaláltam.. igy a konyhám tiszta maradt.. és adott helyet a számtalan dolognak, amivel Kedvesem megint meglepett :)) 



betöltöttem a gépet.. aztán kinyitottam....megint dolgozott szépen... a recept illeskriszkonyhaja.blogspot.hu -ról származik... mert én is kószálok erre arra.... bár az elején voltak kételyeim (a folyadék mennyiséget illetően).. de végül is stimmel.. 

60 dkg liszt ( én BL 55-öt használok)
1/2 csomag élesztő (2,5g)
1 dl tej
3 dl szódavíz
1 dl olaj ( bár azt hiszem kevesebbet tettem)
1-1 csapott ek só, cukor
kenéshez 5 dkg vaj, tojás

a langyos tejet a gépbe tettem, bele a cukor, élesztő.. felfut.. majd bele a szódavíz, a liszt, olaj, só

 a tészta látszatra ragad, de nem, mert jól formálható...
 16 db-ra kell vágni.. én úgy szoktam, hogy nagyjából téglalapot formázok finoman... majd félbe, félbe, és még félbe vágom....a pizzavágóval...
 minden egyes tésztát kinyújtok, ahogy sikerül :))) ha akarja valaki cifrázza... de szerintem különösebben felesleges... a végeredmény így is csodaszép....majd a pizzavágóval bemetszéseket ejtünk az egyik oldalon.. 5-6 db-ot :)
 a másik felén megmaradt tésztát langyos vajjal megkenjük...nem olvasztottam, csak puha volt nagyon..
 feltekerjük úgy, hogy a vágott szélek kerüljenek a tetejére...jópofa dolog :)) ezt a formázást máskor is alkalmazhatjuk..
 mennek számszerint 8-an a sütőlapra... a 16-ból.. mert azt írta a fáma, hogy nagyon megnőnek.. persze a látottak alapján ebben még nem hittem... látod múlt időben írom... mert a végeredmény már mást mutatott.... közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra .. nincs légkeverés.. csak simán alsó-felső :) mert úgyis kell neki ilyenkor még 20 perc pihenő
 megkenjük tojással, de úgy hogy a vágásokba ne jusson... lehet bűvészkedni a keresztbe kenéssel, vagy óvatos mozdulattal áthúzod...( de ennél a kiflinél legközelebb csak tojás-sárgát használok!! )
 néhány darabból sajt-sonkásat csináltam, de próbából csak 3-at töltöttem meg.. hogy mindenkinek jusson 1-1 :) ha beválik, legközelebb, mind a 16 ilyen lesz.. de legalább 8 :DD ( megjegyzem.. BEJÖTT) 
 a sütőben kb 5-6 perc után intenzív dagadás jelei mutatkoznak.. nicsak.. mégis csak kell nekik ennyi hely??? :))
 úgy kb 20 perc múlva kivettem őket sülten... nem akartam napon-barnultra sütni... bár az eredetiek elég afrikai példát mutattak...
 szépen sorakoznak a kosárban várva másik 8 társukat... :)
 mosolyognak egytől egyig :)
 remélem ha a pékség polcán látnád, szívesen vennél belőle pár darabot :)
 pék-kifli forrón törve....mint a Tigrincs, színre lép... :)


eredeti recept itt : illéskrisz konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése