Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 22., hétfő

Birsalma desszert- fahéjasan sütve...

Szakítva a birsalma felhasználási hagyományokkal.... mert..a birsalma egy kicsit háttérbe szorult gyümölcs, hiszen nyersen- a többi gyümölccsel ellentétben szinte ehetetlen.. de tényleg csak birsalmalekvárt, vagy kompótot készíthetünk belőle.. ?vagy savanyú káposztába való hozzáadott savanyító csupán.. ? Óh dehogy..!!! csak egy kis bátorság és fantázia.. sültek mellé akár sósan is kiváló.. bár én édes-savanyún preferálom.. szóval álljon itt egy egyszerű desszert mementónak a birsalma rajongás oltárán... :)


1 db 80 dkg-s birsalmát tisztítottam meg és vágtam 8 szeletbe... mivel kukac nem lakott benne, héja hibátlan volt, igy 70 dlg lett a tiszta gyümölcs... 8 cikkre vágva...megszórtam 3 púpos evőkanál barna cukorban elkevert mokkáskanálnyi fahéjjal.... öntöttem alá fél dl száraz fehérbort ( itt használhatsz félédest, vagy édeset is...) és ugyanannyi citromlét, majd villát mártva a mézbe .. sűrűn mézcsíkokat csurgattam rá.. nem sokat, max egy csapott evőkanálnyit... és betettem sülni a 180 fokos sütőbe...
 amikor már habzik a szósz alul, ami képződött a gyümölcsből, mézből, borból, na akkor van kész.. meg persze ha a villa úgy beleszalad a birsalmába, mint napra tett vajba... ez a birsalma méretétől függően lehet 10 vagy 20 perc... ( ha félbe van vágva több idő kell, ha kockára vágod, akkor kevesebb...
 sült fahájas birsalma desszert...
 tálaláskor a sűrű mézes-citromos-boros szaftot csurgasd rá a gyümölcsökre...
 epermentával és otelló szőlővel díszítettem....
 nincs több szó.. lehet élvezkedni...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése