Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 16., kedd

gyümölcsökkel töltött töltött-dagadó :)

tudom, lassan nem normális dologgá válhat, hogy állandóan kombinálom a gyümölcsökkel a húsokat.. de az a helyzet.. a csokit nem szeretem, az édesség igényem a gyümölcsökkel pótlom, és mert a húst is nagyon szeretem.. ötvözve lett megint a kettő :)


remélem nem lett annyira megdöbbentő.. de tőlem talán megszokott... a csokirészemet bárki megeheti, de a gyümölcsömet nem adom :)
Szóval a fagyasztó rejtelmei... szelethúsnak néztem.. kiolvadt, és dagadó lett :) mindig mosolyogtam anyukámon..." az lesz az ebéd, ami kiolvad" - alapon, ha más lapult a tasakban.. na most engem is megtévesztett, így annyi lett a változtatás, hogy nem húsfalatok lettek gyümölcsökkel, hanem a dagadót tömtem meg jó alaposan :)
a dagadót a hártyák mentén el kellett vágnom, így két darabban tölthettem meg.. 
 nagyon éles kés kell hozzá, hosszú, vékony pengével.. persze a hentes is megteszi helyetted,ha nem érzed magad késznek erre a kihívásra :)
belenézünk tátott szájú gyomrába.. 
 nem hús ez... de TÁSKA!! 
Az elmegy női táskának is... akkora hasíték lett benne:) Na jó bár az én táskámban minden ,megvan, csavarhúzó, manikűr készlet, tű, cérna , olló, meg néha egy pár szög, meg csavar.. szóval rejtelmes dolog... szóval ez a darab is feneketlen, azt hiszem... (természetesen jól besóztam, és pihent a sóban, míg a töltelékkel elkészültem) 
 körte, szilva,ananász, és a ház (lóméretű) mazsolája az alap ami kerül bele... de ez még csak a kezdet
 megy bele, magam gyártotta kenyérmorzsa, egy nyers tojás is..., és borsot is kap..egy kanál barna cukrot, és egy késhegynyi fahéjat :)
 meg frissen kinyomott gyömbért.. elő a fokhagymapréssel...

(tudtad- ha kinyomod a levét a gyömbérnek, a gyömbérszálak frissen áztatva teának nagyon kellemes és egészséges aromát adnak? (nem is kérdezem tudod e-hogy az őrölt gyömbér az ilyen kinyomott szálakból készül?)
 két főtt tojás, és jó 10 dekányi reszelt sajt :)
jól megtöltve... 
:D tűzve.. most nem használtam tűt és cérnát.. igaz a tűzésnél mindig tekertem egyet a húson, azaz csavart mozdulattal rögzítettem össze a "szájat", én nem csak "férceltem" ...
 bementek a serpenyőbe.. két kanálnyi zsírra..
150 fokon légkeveréssel sültek, alufólia takarás, és vízhozzáadás nélkül, hiszen belül a gyümölcsök adtak elég levet, a hús pedig vékony, mindenhonnan kapja a "tüzet"...40-50 perc alatt elkészül.. ennyi idő alatt a hús pirosra sül,de nem szárad ki, a tojás megsül belül, a gyümölcs nem sül pépesre, a sajt megolvad.. szóval?
  készen.. most hűlnek.. hamarosan tálalom:))
 egy kis pihentetés, kell hogy szeletelhető legyen.. bár sosem vagyok hajlandó teljesen kihűteni, hiszen nem hidegtálra szánom..csak annyi ideje van, amíg a krumpli is kisül - amit két evőkanál olajjal keverve a sütőbe a hús alá toltam.. kockázva és SÓZVA.. 
 sok szó ide már nem kell... a húsom, amikor szeletelni kezdtem egy hangos reccsenéssel megadta magát.. de a "hűtött" - már nem belső gőznyomás alatti állapot" - miatt nem hullott szét, csak szeletelni volt egy kicsit nehezebb :) 
  
 a krumplit a sütőben néha megráztam, egyszer megforgattam... így ropogós pirosra sült.. de a tányéron már nem kell sózni :) és megint egy tűz alatt elkészült a köret a feltéttel :) 
 amikor a szeleteléshez érsz, érdemes egy széles szedőlapáttal megtámasztani a tölteléket, és nagyon éles kést használni, hogy ne nyomjad ki belőle a lényeget..
  kitálalva egy adag... :)

 előbb a borsos, sós kéreg érinti a szájat, majd jön a sajtos, édes krémes gyümölcsösség... tovább is van, mondjam még? 

kívánok hát jó étvágyakat :)


Hozzávalók 3-4 személyre:

~ 1 kg dagadó felszúrva, besózva kívül-belül, legalább 1 órát pihentetve
3 kisebb körte, magházmentesen, felkockázva - én csak mosom, nem hámozom
6 szem muskotályos szilva
1 szelet ananász kisebb kockákra vágva
1 marék mazsola
2 púpor evőkanál kenyérmorzsa
1 nyers tojás
2 főtt tojás felkockázva
10 dkg reszelt sajt ( lehet füstölt- az még nagyobbat dob rajta)
1 darabka gyömbér kifacsart leve vagy reszelve
1 kávéskanál barna cukor
1 késhegynyi fahéj
2 púpos evőkanál zsír a sütéshez

köret: 
személyenként 1 nagy krumpli felkockázva
2 evőkanál zsiradék
egyszerű, de nagyszerű.. könnyen megoldható.. és látványos.. ünnepi asztalra kellemes meglepetés lehet...de azért érdeklődjünk előtte, hogy vendégünk a pörkölt - rántott húson kívül bármit is megeszik-e ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése