Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 11., csütörtök

óriás kiflik

.....megint elfogyott a zsemle, elfogyott a kenyér... és már tegnap is egyszer nekiindultam, aztán mégsem lett belőle semmi, de gondolom mással is esik így, nem én vagyok az egyetlen, és ez nem puszta lustaság.. de ha meg lustaság lenne, bevállalom, mert néha én is elfáradok, és nincs semmihez, de még a főzéshez se kedvem... szerintem pont normális, hiszen máskor kiteszek magamért...


a régi receptet használtam, de most nem volt kedvem a 12 darabhoz, csak 8 felé vágtam a tésztát. a korábbi tapasztalat mondatta vele, hogy tudtam, hogy megnőnek, így 4-4 db-ot tettem egy-egy tepsibe.

ma nem volt vízfürdetés, csak amíg pihentek megformázva a kiflik, jó alaposan megspricceltem őket, és még a sütőpapírra is juttattam nem keveset. Egy használatból már kivont elrozsdásodott tepsi megy mindig alul vízzel telve a sütőbe..

egyszerűen csak dagasztás-kelesztés (keltetés.. de tényleg ) a gépben történt.. megformáztam pár perc alatt.. betenni a sütőbe, és kivenni onnan nem nagy munka- közeben millió teendőm elintéztem. Bátran ajánlom Mindenkinek... idő kell hozzá, de a Te tevékenységed időben igen kevés :)

a kenyérsütő gépből a kelt tészta kiborítva...
 itt még csak 4-be, de ezeket is félbevágtam... így lett 8 db óriás belőle.
 minden egyes darabot igyekeztem szögletesre nyújtani, és az egyik csücsöktől átlóban feltekerni..
 lám a fázisok....
1/ formázás után....
 2/ pihentetés után 
 3/ készen , frissen forrón...egyenesen a sütőből...

erről eszembe jut egy gondolat.. még az intenzív görög nyelvórán, milyen jót nevettem egy párbeszéd hallatán :
- mondja kérem, friss ez a tojás?
- Asszonyom, ez még langyos, egyenesen a tyúk alól.





a másik tepsi sem vall szégyent...talán még látványosabb
1/ a formázás ( ó milyen soványkák.. ki hinné a végeredményt??
 2/ a pihentetés után a sütőbe kerülve
3/ és készen a sütőből...
 itt sokasodnak már mindannyian :)
nos van-e még kételyed, hogy megpróbálj Te is kiflit sütni??? 

persze azt hiszem az elejére kellene írnom.. vittem Anyusnak, Apusnak 1-1 db-ot még langyosan.. és Apus akármilyen rosszul és keveset eszik, az egész kiflit ahogy volt bevágta :) Úgyhogy látom, vasárnap ha megyek, sütök nekik külön egy adagot :)
 ha a receptre vagy kíváncsi, ide kattints: nem egy tucat tucat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése