Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 9., kedd

Gombaleves, nyúlapróval...

a jó magyar konyha több fogásból állna... leves, második, meg egy kis desszert.. de én már rájöttem, sokszor elég egyik vagy a másik... egy jó sűrű leves így hét közben, vagy csak egy "második" pont elegendő.. egy érkezésre :)

  Kicsit kapkodtam, így a fázisfotók elmaradtak.. a kamaszom korábban jött haza, hamar-hamar valami "egytálas-szeretem" ebédet:)) 
 abszolút a klasszikus gombaleves módon készül...
kevés zsiradékon (lehet olaj, zsír, vagy kevés füstölt szalonna kiolvasztva) megdinsztelünk egy kevés hagymát.. ha az üvegesre pirult, rádobjuk a szeletelt gombát, és sóval, gazdagon borssal, hagyjuk, hogy kidobja a levét...akkor hozzáadjuk a nyúl aprólékot, és jól átforgatjuk...

 Szórunk rá gazdagon petrezselymet,, felöntjük vízzel.. és főzzük, amíg a hús megpuhul, ami a nyúl esetében nem tart sokáig..:) Elkészítünk egy tejfölös vagy tejszínes habarást, tejfölben kevés vízzel jól kikeverünk egy csapott ek. lisztet.. és belecsurgatjuk a levesbe... szerencsémre van egy filléres boltból származó rázóedénykém, amiben ez néhány shaker mozdulattal megy.. ( Régen volt Tup--- re, de ma már nem tudom, hol találhatom.. megszökött a költözések során, de ez a filléres pont úgy tökéletes!!)
 csak akkor kóstolgatom, só és bors utánpótlás kell-e, amikor már a tejfölös habarást is megkapta.. és a petrezselymet egy kis friss vágottal frissítem a levesbe.. ekkor teszem bele a kanállal szaggatott galuskákat ( amit egy tálban szintén sózok, és borsozok, de csak annyira, amennyit a galuska kíván..)
5 perc alatt megfőnek a leveskében.. és máris tálalható...
kínálhatod "csemegén" vagy kicsit csípősen.. mi az utóbbit választottuk :)

jó étvágyakat kívánok :))


Hozzávalók:

20 -25 dkg gomba
1 kis hagyma
2-3 evőkanál olaj/zsiradék (esetleg 2-3 dkg füstölt szalonna)
20-25 dkg aprólék ( nyúl, csirke )
1 kis pohár jóféle tejföl
1 evőkanál liszt
petrezselyem
só, bors

a galuskához ( ahogy én szeretem ):
1 tojás
1-1,5  púpos evőkanál liszt
só, bors,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése