Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 15., hétfő

spenótos tészta natúr csirkemájjal :)..

valahogy az eszembe pottyant..azaz a lábamra a fagyasztóból, de ha már ráesett így esett.. mondtam "te ma meg leszel edve".. régen csináltam.. persze friss spenótból az igazán látványos, és egyszerű megint, mint mindig ha vacsoráról van szó....

ha már spenót az elmaradhatatlan fokhagyma... két gerezd apritva, egy pedig átnyomva...
 néhány kanálnyi oliván ( vagy más általad kedvelt zsiradékon) futtasd meg a spenótot...add hozzá a fokhagymát, egy kevés sót és borsot.. és egy picikét pároljad.. tovább kéne, ha friss lenne.. de most ez van.. ezt szeretjük.. amikor megvan, egy kávéskanál lisztet keverj bele 2 dl főzőtejszínbe, és add hozzá a spenóthopz.. majdnem olyan lesz mint ha főzeléknek főznéd...
amikor sűrű a mártás, add a MAJDNEM al dente tésztát !! csak egy kicsivel szűrd le korábban, a félkészre főtt még nem jó, mert a lényege, hogy a forró tészta a spenótos tejszínből szívja az utolsó gondolatát magába...
 én a bajor tésztát választottam, amit ha májat (pl. hagymásan vagy resztelve ) csinálok, mindig ezt adom hozzá.. valahogy összenőttek ők így az érzékszerveimben....a tűzről levéve, csak forgasd össze, és letakarva várja ki, míg a májak elkészülnek.. az pedig csak 5 perc----
 a forró szaftos zsíromból két kanálnyit hevítettem, mentek bele a májat, és a fröcsi-gátlóval leterítettem, így kap levegőt, nem fedő alatt, de maszatolás nélkül megsül.... igaz előtte ferdére állított deszkán, a májakat lecsurgattam.. én nem szeretem törölgetni, utána a papírtörlőt a fogaim közül kiszedni..
 kb 3 perc és lehet fordítani, de ilyenkor már csak egy percet kapnak.. a máj majd addig is sül a serpenyőben a zsírban, a tűzről levéve.., míg a tésztát kitálalom, és túl gyorsan képes keményre sülni, pedig épp azaz a pillanat kell, amikor a máj átsült, mégis remegősen krémes, és szinte édes...
 a tészta tetején landoltak tehát forrón.. itt kaptak frissen őrölt borsot.. no meg sót.. amit eddig nem láttak.. de hát a menyasszonyra is a legvégén adják rá a fátylat...
lehet csipegetni.. szívesen látlak...
 kellemes, sima, könnyű, mégis laktató.. de nem fogunk tőle sárkányost álmodni :)
 Isten tartsa meg jó szokásunkat, kívánok Hát Neked is Jó étvágyakat :)

 a spenótos tésztám fellépése jó alapnak bizonyul...

hozzávalók 2 személyre:
30 dkg félkész bajor tészta vagy 15-20 dkg száraz tészta (penne, tördelt spagetti vagy makaróni, esetleg széles-metélt)
25 dkg fagyasztott vagy 40 dkg friss tisztított spenót
3 gerezd fokhagyma
2 ek olivaolaj
2 dl tejszín
1 kávéskanál liszt
só, bors

0,5 kg csirkemáj
2-3 púpos evőkanál zsír
ha megsült só, és frissen őrölt bors



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése