Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 2., vasárnap

tészta tesztelő..........

Nos a jó múltkor kitettem a Facebook oldalamon egy háj nélküli hájas tésztát.... mondtam paradoxon... 


itt az ötlet :

vagy a neten közvetlenül:

több okból foglaljuk össze: kettő próbasütésből egy nem sikerült ... nehéz, és egyáltalán nem leveles, és emiatt az íze sem jöhetett össze, a másik már valamit javult, hogy menet közben mégis olvasztott vajas kenést kapott, de nem lett az igazi.... bosszantott...! a képen pille könnyű valami.... szigorúan követve az utasításokat mégsem "lehet" megcsinálni... valami itt nincs rendben. Szóval nekiláttam.. link-link után mentem... rábukkantam a még eredetibb eredetire :

..... na szóval itt kiderült, hogy egy édes nagymamás mese közben ... lám más is szeret "életmesélni".. ez a szicíliai szegények croissant-ja recept. És a nagymama pikk-pakk összerakta... bár olasz tudásom csekély... kihámoztam, hogy kinevették azt aki mascarponéval csinálja, mert az túl zsíros... paff!!!! , meg az is kiderült, hogy olaj volt aranyárban, de tej, túró, sajt, azért akad a házak körül... egyre inkább érdekelt a dolog.. mígnem elhangzott a kulcsszó RICOTTA!!!! ... a ricotta nem túró, csak hasonló- no persze, azt mondja a fáma, hogy amibe ricotta kell meg se próbáld túróval, mert halálra van ítélve... HÜMM!- na ezzel azért vitatkoznék... de erről majd a képek alatt... no szóval olvasom tovább. PHILADELPHIA sajtkrémet használtak hozzá... az amolyan vajkrém-sajtkrém keverék.. de a régi receptben, felhívják a figyelmet az arányokra 1/3-1/3 ... megnéztem, ami már továbbment abban már vajspórolós verzió van.. de attól még kéne neki működni... na szóval, olvasom, olvasom.. látom, hogy ez a drága nagyi, csak egyszer hűtött, de hajtogatott.... elhatároztam hát, hogy többféle dolgot kipróbálok... most már tudom mi a győztes íz, és hajtogatási mód!!! és akkor össze lehet hozni az eredetit :) :) az a pille levelest... NAGYON sok a kép, mert mindet végigkövettem, légy te is türelmes, ha kíváncsi vagy a tesztelési eredményre :) 


 Utóirat: nem nagyon fogok a jövőben tesztelni :) ez nem normális dolog, én állítom :)
1/
íme a 3 tésztaalany- kikészítve, kimérve :)

10 dkg liszt
10 dkg hozzávaló (túró, sajtkrém, és a keverék)
10 dkg vaj
1-1 kk só
 2/
nagyon rendes kislány voltam, én sem akartam összekeverni. nem kaptam philadelphiát, hát improvizáltam, és a ricotta-hoz legközelebb álló kombinációt levertem 5 dkg natúr vajkrém, 5 dkg friss túró keverékből. TUDOM, hogy ez messze van a ricotta-tól, de bocsánatos bűn, hogy nem jártam be miatta a fél világot. Ha kapsz ricottat, javaslom próbáld ki vele., de ne szaladjunk előre... na de lényeg a lényeg: összeállítottam a tésztát, konyha meleg vajjal, csak úgy nagyjából.
 3/ 
ez a túrós változat.. semmi "nájlon" zacskó... be vele a hűtőbe...
 4/
a sajtkrémes tészta, ez lett alapból a legsimább, pedig ez sem kapott több dagasztást...... most jön a fél óra szünet... :) tik-tak, tik-tak...
 5/
elővettem az első tésztát a fele vajkrém- fele túró változat, ezt is 3 részre osztottam, hogy a hajtogatást kipróbáljam.... itt már fogtam a fejem, de hüle vagy Katalin, mire nem adtad a fejed... :D :D
 6/
 az olasz mesében olvastam, hogy a tészta ragad, nagyanyó bőven lisztezett, tehát én is azt csináltam. jól megliszteztem, és hajtogattam.
 7/ 
aztán hűtés nélkül még egyszer.. mert rájöttem a kemény tésztába nehéz belevarázsolni a levegőt...
 8/ 
a végén az utolsó hajtogatás, kinyújtottam fél cm vastagra ( előre mondom, minden tésztát fél cm vastagra nyújtottam)
 9/
megkentem vajjal, kapott szezámmagot... úgy pakoltam, hogy a tepsibe se keverjem össze!
 10/
 a második változat- a biztonsági, olvasztott vajas kenéséhez, olvasztottam 1 dkg vajat, nem többet mert pici a tészta...
 11/

hűtőből ki, nyújt, ken... -->

 12/

hajtogat... nyújt, vajaz, hajtogat...

13/ 
nyújt, tojással megken, szezámoz...
 14/

és régi nagyanyós derelyevágóval, daraboltam.... be a tepsibe..

 15/

a 3. "ál-ricottás tészta" az eredeti módszer szerint hajtogatva.. hűtő, hajtogat, hűtő, hajtogat stb... ez kapott kenés után köménymagot... (közben persze készült mindig a többi, az üresjáratban.. jó mulatság a sok verziót követni :)

16/
na itt az első tésztaváltozat 3 féle hajtogatással.. ez dönti el, hogyan tovább...
17/
megsültek... ízre nagyon finom, omlós, de nem igazán leveles, de nem is tömör... remek aprósütemény, de nem ezt szeretnénk elérni...
18/
a vajas kenés is jó, ebben már látszanak a rétegek, de hát nem erről volt szó, még ez sem repül...
19/ a klasszikus recept szerinti hajtogatás, ős lett a leg"soványabb" de omlós, az íze remek....
20/ 
azt hiszem azért megérnek egy kis pózolást még.. ők így 3.an sorban... és látható, alapvetően nincs köztük különösebb különbség :) a 3 hajtogatási módszer ellenére sem...
21/
vajas hajtogatott
22/ a kiinduló módszer szerinti...
23/
szóval itt lezártam a kevert- hamisított ricottás kérdést.
lépjünk egy tészta tesztalannyal tovább.
24/
itt a túrós tészta...
Itt már nem cifráztam semmit!!! szóval, ki a hűtőből, 3x nyújt, 3x hajtogat, közben alaposan lisztez!!! érezhető a tésztán hogy szalad benne a levegő...
25/
utolsó nyújtás, tojással kenés, tengeri só, szezám szórás... :) darabolás, tepsi.... (bocsásd meg őszinteségem, itt már unom.. de csak kicsit, mert a kíváncsiság hajt!!! )
26/
kijött a sütőből.. izé bocsi.. ottfelejtettem, de csak 2 perccel tovább :)
 27/
az íz remek, mint egy túrós pogácsa, omlik, szépen feljött, de mégsem leveles.... kezdem feladni, hogy ebből még ma lesz valami....
28/
na most ugrik a majom a vízbe.. a tészták közül a 2-es sorszámot kapta, de mégis a végére hagytam. Ebben sima camping sajtkrém van. Így néz ki amikor kijött a hűtőből....
29/
3szori hajtogatás után....
DE!!!!!!!! valami nem hagyta a csőrömet.. a nyújtáskor nem lisztet szórtam rá, hanem SÜTŐPORT!!! keveset, mintha tényleg csak lisztezném, egy kicsi tasak fele nem ment rá!! összesen... aztán ezt is fél cm vastagra nyújtottam, hogy igazságos legyen a mérkőzés.... de semmi plusz hűtőbe pakolás... 1 szer volt a hűtőben.
30/ 
tojással kenve, kömény, és nagy szemű só landolt a különbség kedvéért... a harmadik hajtogatást, tekerésre cseréltem, és úgy daraboltam fel, na ezt megbántam!!! mármint a tekerést!!
31/
ilyen volt a sütőben úgy 1 perc után....
32/ 
nem hagytam megégni őket!!! de nini!! ha nem tekertem volna az utolsó hajtogatás helyett most repülnének a levelek.... de így a széle összefogta... a csudába.. mérges vagyok!!! Persze csak magamra!!
33/
közelebbről sem rossz:)
viszont könnyű, sajtos, finom...
34/
még el is dőltek a sütőben.... mi lett volna ha az oldala szabadon hagyja növekedni.. ezt látom újra kell sütni, de már csak holnap!! na még egyszer megmutatom a versenyzőket, jellemezve őket :)
35/
állagra ő az No.1 :) állagra is, mert a tészta könnyed, az íze nem tolakodóan sajtos... 
ez volt a 10 dkg liszt, 10 dkg vaj, 10 dkg camping krémsajt, 1 kk só variáció, sütőporral szórva hajtogatás közben...
36/
a túrós pogácsa, szögletes formában. Finom. :) omlós, kiváló vendégváró, csak nem leveles hájas :)
37/
Túró-vajkrém keverék ( hamis ricotta)
ötlet szerint hajtogatva...
3x hajt, 3x hűt, stb... ízre, amúgy ez a legjobb.
38/
Túró vajkrém keverék, vajjal kenve hajtogatáskor...
39/
túró-vajkrémes, gazdagon lisztezve hajtogatáskor, 1x hűtve...
40/ 
az 5 "pályamű... "
ennyit tudtam Nektek varázsolni :) ...

a kamaszom volt a főkóstoló.. neki mind ízlett, de a legkönnyebbnek ő is ezt mondta.. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése