Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 23., vasárnap

Citrus CURD

.. a CURD, mibenlétét valamikor a málnaszezonban taglaltam... aztán csináltam sárgabarackból, sárgadinnyéből, kiwiből...( a képek alatt lesznek a linkek) ... és végre citrom-narancsból...... Nagyon , nagyon szeretem.. krémes, ízes... simogató, selymes... sütibe, öntetnek, hús mellé.. vagy csak úgy :) ... még van olyan amit szeretnék kipróbálni..:) Mulandó csodák.... ajándéknak tökéletes.. :) ez is megy a kis csomagokba.. persze egyet megtartok.. mert hát...na az el fog fogyni :) .. egyszer kell rákattanni :) :) és megállíthatatlanul beleszeret az ember.. :) igaz nem a legolcsóbb mulatság, na de egyszer élünk ( majdnem).. és még a világvégét is túléltük, akkor meg ilyesmin nem gondolkodunk... :) megérdemeljük... csak úgy.. egyszerűen.... :) majd persze még csicsázok a csomagoláson, de mos még melegek az üvegek.. majd ha kihűlnek..már egész szépen alakulnak a dolgok.. :) Még jó, hogy kis listát írtam, mit szeretnék beletenni a csomagocskákba :) hát ezt biztosan :) hiszen azért csináltam.. :)
Citrus- Curd :) már majdnem teljesen ünnepi ruhában :) Cimke-Szalag a nyakára, majd ha kihűlt...

2 narancs, és két citrom héja.. mert madármódon vetkőztettem megint a gyümölcsöket... aztán nekiálltam facsarni, 4 nagy narancs, és 4 citrom leve kiadott fél litert, most nagyobb adagnak estem neki... :)
 betettem a dupla falú edénykémbe... , így nekem könnyű, őz felett dolgozni..a cukrot limitáltam: 20 dkg-ban... 36 dkg kellett volna a dupla adagba ..ám, megkóstoltam.. pont ízletesnek találtam, és a cukor nem nyomta el a citrusokat :)
 6 tojást vertem fel, a receptnek megfelelően :) ez 4, ehhez jött még kettő.. csak egyszerre nekem sem fér minden a kezembe... sok mindenben volt már a gépem, na a tojás az, amibe nem szeretném belekergetni...
 nagyon habosra vertem az egész tojásokat.. aztán félretettem, várjon a sorára...
 a cukros gyümölcslébe, beletoltam a hideg vajat, és a szép gyümölcsszín, opálosra váltott, teljesen eggyé vált a gyümölcslével.. nem úszik meg a tetején... selyemfény.. ha festéknyelven beszélünk, a magasfényű zománc helyett :)
 aztán folyamatos keverés mellett belecsurgatom a tojást... és kavarom nyugodtan, míg be nem sűrűsödik... :) kis kitartás, megjutalmazd meglásd.. a cucc odabent tudja a dolgát :) :)
 már majdnem készen.. fotóra már nincs idő.. mars a tiszta üvegekbe, kupak, csavar.. juj de forró... ( hűűűűűűűűLE!!! tudhatnám..) jóéccakát üvegecskék.. találkozunk legközelebb.. a batyuzáskor :)
 jut is, marad is.. :)
 öltözködnek...
 nagyon citrusos.. kinyaltam a bödönkét utána.. meg a merőkanalat is :)

korábbi CURD-ök:

MÁLNA CURD

KIWI CURD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése