Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 8., szombat

Gombapaplan alatt a csirkecombok.....

ma átmeneti megoldásra szántam el magam.... a gomba zöldség.. ha zöldség- akkor jó lehet, fehérje van benne .. na eddig tudtam, mielőtt nekifogtam, hogy mi lesz az ebéd...de menet közben gondoltam ki, míg filéztem a csirkecombot....hogyan is tovább... lépésről lépésre alakult.... és közben?... na persze hogy bejátszott a közért... (még jó, hogy szinte a szomszédban van).. határeset gyanánt belefér a szálkásító napokba:)


ezek azok a bizonyos csirkecombok felső fele, amin a háta is rajta lakik - félig- pecsenye csirkecomb gyanánt.. 47 szép darab lett így kicsontozva is... persze nálam még a csont sem megy kárba.. (pedig kutya nincs )... így kiterülve besózva, borsozva, kakukkfűvel fűszerezve pihennek
 felszeltem 40 dkg gombát... szeretem... bár ez nem erdei.... és mivel későn gondoltam ki ezt a módot, nem áztattam be hozzá aszalt gombát, amit utólag egy kicsit bánok, na de így is remek... nem sipákolunk :)
 fogtam a bőrös felükkel lefelé.. aki finnyás a bőrére, hámozza meg... tehát bőrével lefelé sütésre adtam... ugye a combok zsírosabbak, hagytam hát, hogy a bőréből kisercenjen....
amikor ropogósra sütöttem a bőrös feleket.. nem kerítettem nagyobb feneket a dolognak, csak egyszerűen megfordítottam a húsokat... ennek az oldalnak nem kell sok, 3 perc alatt át fog sülni... de ha 5 percig sütöd nem fog kiszáradni.. a mellekkel ellentétben... 
 amikor elkészültek, átsegítettem őket egy kicsinyke tepsibe, megint a bőrükkel lefelé forgatva...
 a csirkéből kisült zsiradékra rápotyogott az új(?) , azaz örök-hagyma, középső része... de az is karikákra vágva.. persze te csinálhatod normál hagymával, vörössel, lilával, vagy a hófehér édes hagymával.. mindegy :)
 aztán a gombák is belekívánkoztak a hagymatársaságba...kaptak borsot, és füstös sót- mert jól láttad, füstölt szalonna, ami járna hozzá, na az nem van benne... (bánatomra.. de valamit valamiért)... a füstös sót már tényleg megmutatom :)
 aztán elájultak a gombák a hagymától.. de azt hiszem mi is így szoktunk lenni vele... lefedve pároltam 10 percet.. közben kabát, cipő.. irány a közért... :) :) mert egy összetevő nincsen itthon... az meg úgyis csak a végén szükséges , ha már liba, azaz csirke.. legyen "kövér"... :)
 meg is érkeztem közben... :) 1 kis pohár tejfölbe (volt itthon), beleütöttem egy egész tojást (az is volt itthon)... és jól kikevertem...
az ember azt hinné, hogy tejföllel a tojást felverni nehéz lehetne... pedig roppant könnyedén megy.. csak egy kicsit fröcsög :D :D 
 az ájult gombákat életre kéne kelteni... repülősó helyett repülő petrezselymet kaptak... csak úgy nagyjából kaszabolva... átforgattam egy kicsit.... és javarészt egy tálkába szedtem.
 íme a tojásos tejföllel egyesült gomba... szegény éppen magához tért az ájulásból, erre azonnal tejfölbe-tojásba fojtottam....
 de hogy a történet kellemes véget érjen, szépen rákanalaztam a csirkecombok tetejére... hogy az időfaktort is érzékeld.. a csirkék még melegek, épp csak nem kotkodálnak...
 na a füstölt sajt.. az nem volt itthon... :) 10 dkg-t lereszelt a kamaszom, mert a reszelést is gyakorolni kell, hogy jól menjen.. ;-) . én meg szépen rálapátoltam, a kupacok tetejére...
 5 perc a grillen...s a tojás belekötött a gombába, a sajt megpirult, a csirke forró... mi kell még.. szabad-e tálalni?...
 azért brummog a medve, nincsen neki jókedve.. de nekem van... még a tányérom is vigyorog :)
 Mi más lehetne a köret, mint rizs.. az volt még tegnapról... :) hát hagyom, hogy az egész tányér mosolyra fakadjon... (ad hoc ötlet... )
 a mai mosoly  :)
 a csirkecombok egészen közelről....legyezem a gombás , kakukkfüves illatot feléd... :)
 a maradék gombára rátettem a csirkecsontokat, hátát és combja csontokat, kapott répát, vizet.. és jó lesz egy egyszerű gombalevesnek, na jó kivételesen alacsonyabb serpenyőben főzve.. ennyi rendhagyás belefér... azt hiszem.. mert az emelet mégsem dőlt a süket Vili bástól, "házmester"-estől a fejemre...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése