Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 24., hétfő

Karácsonyi menü.. Kata-féle hagyomány....

.....Hosszabb leírni a nevét, hogy ő micsoda... de küzdjünk meg vele.. persze ettől azonnal el lehet rettenni, mert húúúúúúúúúúú, milyen bonyolult.. pedig nem az... :) aszalt, fahéjas gyümölcsökkel töltött, rántott pulykamell, illatos rizzsel, áfonyamártással, és forralt bor-zselével..... jó hosszú mi? ... pedig ezt még valamikor a fiam születése környékén ötöltem ki... mint meséltem, rajongásig szeretem a húst a gyümölcsökkel... mert új család, miért ne lehetnének új hagyományok... (persze a z ünnep több nap, mint kolbász gondolkodással, már nem csinálok lakodalmat a vacsoránál.....na persze nem szakadtam el a hagyománytól egészen.. a régiek is sorra kerülnek.. rántott hal, töltött káposzta, időnként libacomb... de a szenteste tálalása így, e módon esedékes... :) Kívánok szentestés jó étvágyat mindenkinek... !

na még egyszer fussak neki . aszalt fahéjas gyümölcsökkel töltött, rántott pulykamell, illatos rizzsel, áfonyamártással és forralt bor zselével...
 a csodásra sikerült tekercs szeletek... talán még ilyen szépen sosem sikerült... fiúkáim , gyertek vacsorázni :
 remeg a borzselé az illatos rizs tetején...
 kicsiny megbolondult karácsonyi dekoráció.. azt hiszem ma sem vittem túlzásba.. na lássuk hogyan készül...

Kezdjük a karácsonyi forralt borral.. csak ahogy szoktam (majdnem) : most fehér borból... egy rúd fahéj, citrom, narancshéj (hámozóval), szegfűbors, szegfűszeg, 3 szem fekete bors, cukor...meg egy darab citromhús, és most belekerült egy kanálnyi aszalt áfonya... akkor Te forrjál...
 talán lesz aki emlékszik, a nyáron aszaltam mindenféle gyümölcsöt.. még epret is... no ezeket nagyon gondosan elmentettem- a felfalódás elől... aszalt szilva, őszibarack, sárgadinnye, áfonya, mazsola, eper és körte.. ezekből adagoltam úgy- hogy még egyszer jusson :) ( mert tutti ismétlés lesz követelve :) :) ismerem a brigádot :)
 alig több mint fél deci forralt borral, nyakon öntöttem az aszalmányokat... meg egy késhegynyi őrölt fahéjjal.. és forraltam őkelméket 5 percig,... ( megsúgom, itt kezdtem éhen halni... de juszt se harapok közben se kiflit, se kolbászt.... de lassan már nyersen megenném a húst... erre ittam egy pohárka puncsot...mert a bor felforrván, kapott bele egy kis rumot és pezsgőt... ajajajajaj :) vigyor a képemen... még a végén, vacsora előtt bekarmolok...jó lesz vigyázni a kortyolgatással... )
 egy zseléfixet elkevertem 2 dl leszűrt forró, forralt borral.... :) átöntöttem egy laposabb tányérba, és kihajítottam a teraszra... :) közben elárulom a rizs is elkészült.... tehát már majdnem a fele megvan...és még csak 15 perce bűvészkedek a konyhában...
 kiklopfoltam a pulykamellet, besóztam, finoman borsoztam.... mert anélkül...ugye nálam nem lehet.. és villával átpakoltam a felforrt, de már csak langyos aszalt gyümölcsöket... és pici vajat tettem rá... igazán nem sokat, szerintem negyed deka ha van... hogy honnan tudom??? mert lehet kapni, az éttermi dekás vajat, és annak a negyedét aprítottam rá :) :) az ugye negyed deka.. :)
 közelről így néz ki a fő fogásom töltetléke... :)
 egyszerűen felcsavartam a pulykát, mint egy jóllakott beiglit :)... elő a hústűvel.. lehet fogpiszkáló is... de néha olyan hegyetlen.. hogy a körmöd alá befut, de a tűznivaló húsba nem.. igaz, hogy bambusz fogpiszit használok, de most jobbnak láttam a fém hústűt használni, lévén hosszabb..
becsuktam a tátogó, kicsurgásra hajlamos végeket, az oldalát egy picit megnyomkodtam, de csak finoman, hogy ellenőrizzem nem folyik-e.. nem folyt :) persze ez nem garancia, hogy sütés közben sem fog, de azért, ez már a jobb eset kategória... beforgattam lisztbe... kell segítség neki, mert a hústűkkel már nem könnyű forgatni, de végtére is semmivel sem tart tovább, mint két szelet rántott hús panírozása... 
 liszt után.. belement a felvert tojásba....
 s a végén a morzsába... :) ez már egyszerű része a történetnek.. na hol is tartunk???... hevül a zsiradék ( sütöd amiben akarod... a kókusztól, a pálmaolajon át a zsírig.. kedved szerint... ).. a rizs kész, a forralt bor kész.... a zselé hűl, szilárdul... már nincs sok hátra... :) és még mindig csak a 20. percben járunk..
a madárka tekercse .. beugrott a zsiradékba.. nem használok ilyenkor nagy serpenyőt, mert félig legalább el kell nyelje a húst.. szóval kis láboska.. sül a madárka... nem tart soká.. a bunda mondja meg, hidd el a pulyka belül sem marad sületlen... :)
az aszalt gyümölcsök boros leve, nem veszhet kárba... na abba csurgatom a vörös áfonya lekvárt.. megint csak köszönet a Mikulásnak.. ezzel még csodásabbá téve az amúgy is fantasztikus ízét... :) felforral egyszer.. aztán félretesz... a meleg és a langyos közé kell hűlnie :)

  közben megfordítottam a pulykát, ideje dekorálni... levetkőztettem egy darab uborkát.. juj, visított, pucér vagyok. most mi lesz?... semmi, holnap megeszlek salátának.. ennyi :)
 az uborka madár = uborka héja, az egy zöld madár.. de ha kiszúrod, rögtön karácsonyfává válik :)
 jól jön egy tisztára mosott csillag csavarhúzó... mert golyós labirintust fogok játszani... valahogy helyet kellett bökni a cukorgömböknek :) beleszúrtam, tekertem egyet... így a gömbök nem fognak lepotyogni :)
a husi megsült.. kitettem hűlni, mielőtt szeletelem.. egy pár percre..
 megvágva így néz ki.... :) lehet kitálalni..

 a teljes harci dísz, ahogy ma jól esett.... :) és 40 perc alatt dekorálással együtt az egésszel kész lettem... 3 személyre valóval... 


 a gömböcskék megálltak az uborkafámon :)
 a reszkető borzselé alatt.. az illatos rizsről nem meséltem el.. hogy mitől illatos- hiszen karácsonyira van faragva ő is.... pirítva, szokásos módon... de csipet fahéjjal, és szerecsendióval ( egy késhegynyi) van ízesítve a só, bors mellett :) :) .. a borzselét a lapos tányéron felhasogattam csíkokra, majd keresztbe is, és az így született zselékockákat kiskanállal halmoztam a rizs tortácskák tetejére..




 na és hogy a puncs ne menjen át puncsolásba.. iszom egy pohárkával a Ti egészségetekre is :)

Boldog Karácsonyt Mindenkinek :)


Hozzávalók  2 személyre:

aszalt , fahéjas gyümölcsökkel töltött , rántott pulykamell
2 szelet pulykamell filé
só, bors
2 marék aszalt gyümölcs vegyesen
( szilva, barack, körte, mazsola, vörös áfonya, eper, sárgadinnye .. a vörös áfonya kivételével házi aszalású)
egy jó késhegynyi fahéj
1 dl bor
1 kávéskanál cukor

 liszt, tojás, morzsa a panírozáshoz,
zsiradék a kisütéshez

áfonyamártás

2 dl áfonyalekvár,
az aszalt gyümölcsök után maradó borral

Illatos rizs

2 dl rizs
3 evőkanál olaj, vagy kevés zsír
4 dl víz
só, bors, késhegynyi fahéj, és szerecsendió reszelve, vagy őrölve

Borzselé

2 dl bor ( ízlés szerinti vörös, vagy fehér)
nálam forralt puncs (forralt bor+ pezsgő+ 0,5 dl rum)
1 tasak zseléfix

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a tekercsek. Gratulálok.
    További szép ünnepet kívánok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Icus :) Neked is Szép Ünnepet kívánok :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Kar, hogy csak most futottam bele,-"kicsit" kesve- de legyartom! Nagyon guszta! Biztosan remek ize volt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon finom, az egyik olyan ételem, amely mindig mindenhol kiállta a próbát, sikerrel. Büszke is vagyok rá :) Jó étvágyat a próbához, kíváncsi vagyok Neked hogy ízlik :) kata

      Törlés