Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 8., szombat

füstölt só

A füstölt vagy füst ízű sóról... 

lehet kapni.. az nekem felejtős. Lehet csinálni, na az már jobban hangzik... anno a mobil füstölőbe tálcán beraktam egy kiló sót.. amikor valami füstölődött benne.. pára mindig akad a levegőben, abban benn
e a füstaromák és azt a só szépen magába szívta... aztán hagytam bent kiszáradni, hogy ne álljon össze, és máris bele lehetett varázsolni az ételbe a füstöt, ha éppen a szalonnát bele nem teszi az ember.. na de .. már/még nincs mobil füstölő.. ( már félkész állapotban alakul, mert karácsony előtt be akarom fogni..)... de akkor mit lehet tenni. Jó füstölt szalonna mindig akad.. s a bőre nálam gyűjtve van... ha különösen finom darab akad, megy a külön füstölt sós dobozba... füstös ízt jellemzően nem teába, süteménybe dob az ember, ha netán néhány szalonna atomka a sóra ragad... aztán időnként cserélem az "aroma-betétet".. a korábbi bőrdarabot arra való levesbe, főzelékbe dobom, persze számítva a rajta levő sómenyiséggel... , de így a sónak isteni aromája lesz. Tehát két legyecske egy csapásra... az íz jön, a szalonna kimaradhat... (ez a szálkásító korszakban különösen jól jön)... egy dolog fontos.. a légmentes lezárás... mint a vaníliás cukornál...különben az egész szekrénynek füst illata marad...



1 megjegyzés: